Vuoden 2016 loppuneet tuotteet

torstaina, maaliskuuta 16, 2017

Heips muruset!
Vauva-arki rullaa täällä oikein ihanasti. Niksu isi käy töissä ja me ollaan kotosalla Oliverin ja karvalasten kanssa :) Vaikka päivät menee hyvin pitkälti tässä kotosalla ollessa, ei silti tunnu kamalasti olevan aikaa tänne blogiin asti. Aina kun Oliver nukkuu, on siivoushommia, pyykkäystä, elukoiden hoitoa ja ihan vain ruuanlaittoa. Oliverin ollessa hereillä tietysti jutellaan, leikitään ja touhutaan kaikenlaista. Miten paljon tuo mun pieni nyytti onkaan kasvanut! Päivittelen seuraavalla kerralla enemmän taas vauvajuttuja, mutta nyt ihan muihin aiheisiin.

Mulla on ollut ihan mieletön ikävä pääst kirjoittelemaan kosmetiikka juttuja. Vaikka meikkausta tuleekin harrastettua tällä hetkellä ihan olemattomasti, on mulla silti kosmetiikkaa käytössä. Pitäisikin kirjoittaa, miten vauvan tulo muutti kosmetiikan käyttöä. Mutta niin, kosmetiikka juttuja on ollut ikävä ja ajattelin lähteä nyt ensimmäisenä purkamaan vähän viime vuoden juttuja, mitä on jäänyt kirjoittamatta. Mähän kirjoittelin jonkun aikaa aina kuukausittain loppuneet tuotteet. Jotain tapahtui ja unohdin sitten kirjoittaa ja lopulta purkkimäärä sen kun kasvoi. Lopulta huomasin puolen vuoden jälkeen, että hitto soikoon, mä olen vaan jemmannut purkkeja, yhdestäkään kirjoittamatta. Sitten päätin, mä säästän vuoden aikana loppuneet tuotteet ja näytän ne sitten yhdessä ja samassa postauksessa.


Siinä ne nyt sitten ovat. Vuoden 2016 aikana loppuneet tuotteet. Osa pääsi vahingossa karkaamaan roskiinkin ja osa tuotteista oli vanhenneita, joille oli sitten aika jättää hyvästit. Arvatkaa vaan alkoiko välillä ahdistamaan tuon purkkimäärän jemmaaminen? Voi kyllä! Ja arvatkaa mitä nyt on käynyt? Olen koko alkuvuoden jemmannut taas tyhjentyneitä xD Miten meni noin niinkuin omasta mielestä? Josko piakkoin pääsisin ajan tasalle ja blogiinkin useammin, niin saataisi näitä rästissä olevia juttuja pihalle :)

Mutta mikä oli lopputulema? Kuvassa yhteensä 198 putelia laidasta laitaan. Muutama väline ja kauneudenhoito lisävalmiste. Eniten itseäni kiinnosti, mikä oli loppuneiden meikkien määrä ja niitä oli yhteensä 35 kappaletta. Ihan kiitettävästi noin vuoden aikana.


Viime vuonna tein tosiaan yhteistyötä pHformulan kanssa, jonka takia tältä merkiltä onkin loppuneita puteleita melkoinen määrä. Olen vieläkin niin kiitollinen tuosta yhteistyöstä. koska sen avulla mun ihon kunto koheni ihan mielettömästi.

Se, mikä yllätti tosi paljon, vain yksi loppunut kuivashampoo. Oonkohan mä niitä ehtinyt viskata roskiin? Mä meinaan olen kuivashampoiden suurkuluttaja. Tämän kuvan perusteella kylläkään en. Ja siitä olin ylpeä, että sain loppuun jopa kaksi hajuvettä! Niitä harvemmin saa loppumaan.

Merkkejä on ihan laidasta laitaan. Mulla ei ole yhtään yksittäistä suosikki merkkiä.


Käsisaippuoita meillä kuluu ehdottomasti eniten :D Ja kyllä, lasken ne myös mukaan loppuneisiin, koska mä rakastan erilaisia käsisaippuoita. Aaa! Jouluna kulutetut on muuten menneet roskiin, koska Niksu siivosi silloin. Hän ei oikein ymmärrä tätä mun tyhjien säilytystä :D


Toisaalta mua ihmetyttää, miten vähän tiettyjen katekorioiden tuotteita loppui. Hiusten pesuaineitakaan ei kovin montaa lopulta tyhjentynyt. Tosin, mulla roikkuu hyllyillä pitkään pohjilla vähän tuotetta jäljellä, koska aina ehdin innostumaan uusista tuotteita ja vanhat jää odottamaan loppuun käyttöä. Pitäisi käyttää järjestelmällisesti loppuun aina yhden putelin, mutta :D Kiva testailla aina uusia.


Loppuneista meikeistä olen oikeasti ylpeä. Ripsareita ja meikkivoiteita, niitä menee ehdottomasti eniten. Mun meikkikokoelma kun on tässä salavaivihkaa kasvanut ihan hyvin, niin on hyvä, että niitä tuotteita sieltä myös loppuu. Okei, on tuossa muutama tuote, jonka pistin pois vanhentuneena. Nuo luomivärit alkoi murenemaan, Laveran puuteri ja meikkivoide alkoi haista, samoin H&M huulikiillot ja tuo Hawain huulivoide. Ja se, mikä ahkä tästä porukasta aiheuttaa eniten ylpeyttä, on tuo loppunut MsChicin poskipuna. Ensimmäinen, ikinä!! Tästä on hyvä jatkaa. Koetan saada nyt siis purettua loppuneita vähän nopeammin, entä vuoden välein :D

Jaahas, Oliver heräsi, taas on riennettävä. Mutta mitä olette mieltä tästä määrästä? Paljon vai vähän? :D

You Might Also Like

12 kommenttia

  1. Kasa ei näytä hurjan isolta, mutta sitten lukuna 198 kuulostaa aika hurjalta :)

    VastaaPoista
  2. Aika läjä, kun kaikki näkee yhdessä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja toi kaikkien purkkien säilytys, siinä vasta olikin homma :p

      Poista
  3. Mä hukkuisin roskiin jos jemmaisin vuoden ajan omia loppuneitani xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mulla tuntui käyvän :D ei tee mieli samaa homma tehdä uudestaan, mutta pahasti siltä jo näyttää.

      Poista
  4. Onpa iso läjä mutta toisaalta jos kuukaudessa loppuu 20-30 tuotetta niin tuleehan siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä. Ja mun on nyt ihan pakko sanoa, että tuossa saattaa olla muutama loppunut myös joululta 2015. Niin kauan aika, ettei enää muista :D

      Poista
  5. Aika paljon kemikaaleja olet käyttänyt ollessasi raskaana. Esim. Tanskassa odottavia äitejä kehoitetaan pienentämään kosmetiikan käyttöä. Kosmetiikan eri ainesosien vaarallisuudesta on paljon tutkittua tietoa ja vielä enemmän on tutkimatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos huolenpidostasi. Kuten sanoin, OS tuotteista mennyt vanhentuneina roskiin ja ehdin kyllä käyttää tuotteita paljon loppuun ennen rakkauttani. Oletkohan lukenut postausta raskausajan kosmetiikastani? Tässä linkki jos jäi välistä :)
      http://my-fantazya.blogspot.fi/2016/12/raskausjan-kosmetiikkaa.html
      Eli kyllä, vähensin tuotteiden käyttöä.

      Poista
  6. On kyllä aikamoinen kasa :) Näitä on aina kiva lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama mieltä, kiva nähdä muidenkin loppuneiden määriä :)

      Poista