Pikkuväen pyykinpesu

perjantaina, syyskuuta 15, 2017

Mä olen joskus vihannut pyykinpesua ihan kamalan paljon. Se oli niin puuduttavaa hommaa. Laita likaiset koneeseen, laita puhtaat narulle ja lopulta vielä kaappiin. Plääh. Tästä on nyt kylläkin jo kohta kymmenisen vuotta aikaa ja nykyisin voisin sanoa olevani tuon minän ääripää. Mun mielestä pyykkien laitto ja lajittelu on jotenkin terapeuttista. Suorastaan nautin siitä. Hetken omaa aikaa ja ajatukset saa tyhjentää ihan täysin. Siinä missä pyykinpesusta on tullut mulle yksi lempipuuhistani, olen myös alkanut tutkia pesuaineita enemmän. Varsinkin kun aloin pestä pienen miehen vaatteita. Joskus aikanaan olen tunkenut erittäin voimakkaasti hajustettuja pesu- sekä huuteluaineita pyykkeihimme. Pidin kyllä monen tuoksusta kovin, mutta Oliverin synnyttyä halusin ehdottomasti karsia kaikki ylimääräiset vahvat tuoksut pois. En halunnut herkistää toista heti kaikelle hajulle ja aineille. Näin ollen me siirryttiin pesuaineissa täysin sensitiveen ja mielellään vielä allergia ystävällisiin. Ja tämä oli ehdottoman tärkeää varsinkin minun että Oliverin vaatteissa.


Kävin tosiaan Oliverin kanssa Bernerin kevättapahtumassa, jossa pääsin juttelemaan LV:n tietäjien kanssa ja he sitten lähettivätkin minulle testiin muutamia tuotteita. Näistä aivan ehdottomaksi suosikikseni nousi LV Pikkuväki Pyykinpesuneste*. Olen nyt käyttänyt tätä sen verran pitkään Oliverin pyykeissä, että voin antaa erittäin rehellisen ja hyvin testatun arvion. Ja voi kuulkaa, en ole kohdannut vielä tämän parempaa pesunestettä! Onko kukaan koskaan taistellut mustikkatarhrojen kanssa? No minä olen. Vaan en enää. Tämä pesuaine meinaan pesi nekin tahrat ihan kokonaan pois jopa valkoisesta vaatteesta. Kyllä, minä fiksu syötin lapselleni sromiruokana mustikoita valkoisessa paidassa :D Olin ihan varma, että siihen ne tahrat jää. Mutta mikä ihana yllätys, kun pesukoneesta ilmestyi puhdas paita. Pullon kyljessä lukee, että sopii myös kestovaipoille. Me ei siihen homman lähdetty, mutta muutamat niskakakat kokeneena ja valkoiset bodyt roskiin heittäneenä olin harmissani, kun tätä en silloin vielä ollut testannut. Vauvan maitokakka on meinaan niin tujua tavaraa, etten saanut sitä liottamalla ja hinkkaamalla mitenkään pois. Valkaisu auttoi, mutta uskoisin tämän tehoavan niihinkin paljon helpommin. Meinaan monet ruokatahrat yhden pesun jälkeen poissa. Täähän on ihan unelma tuote!



Ensimmäisen pullon loputtua oli pakko saada heti toinen lisää. Kaupassa vähän hytkähdin hintaa. Meidän Cittarissa meinaan maksaa 6,50€ joka on kuitenkin puolet kalliimpi mitä nuo meidän muut käyttämät sensitivet. Mutta sitten hieman tutkin puteleita. Tätä tarvitsee käyttää vähemmän koneelliseen, tässä on puoli litraa enemmän ja onhan tää nyt vaan niin järkyttävän hyvää. Hinta ei siis siinä vaiheessa enää tuntunut ollenkaan. Ja kyllähän Oliverilta tulee nyt paljon vähemmän pyykkiä entä minulta ja Niksulta. Tai siis yhteen koneelliseen mahtuu hänen vaatteita paljon enemmän entä meidän. No ymmärsitte :D


Mun oma pieni pyykkiapuri on äitinsä kanssa ihan samaa mieltä :) Kyllähän komean pojan pitää puhtaissa vaatteissa mennä tyttöjä lirkuttelemaan. (ja Oliver tosiaan lirkuttelee :D Isänsä poika ♥) Ja mikä hauskaa, Oliver tosiaan on aina pyykkiapuna. Häntä kiinnostaa kovin pesukoneen toiminta ja katseleekin pyöriviä pyykkejä. Minä saan siis rauhassa lajitella aina seuraavan koneellisen pyykit valmiiksi.



Eli meiltä tämä tuote saa kyllä täyden kympin. Ja onhan tuo Ainupupu tuossa pullossa vaan niin herttainen :)

Aivan ihanaa alkavaa viikonloppua!

*tuote saatu testiin

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Sulla on siellä jo pyykkiapulainenkin :)
    Hyvä, että näissä pesuainessakin otetaan pikkuiset käyttäjät huomioon. Meillä ei voikaan käyttää huuhteluainetta ollenkaan, se aiheuttaa tyttärelle nokkosihottumaa :(
    Ihanaa viikonloppua ja hali Oliverille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo. Mun mielestä on tosi tärkeää, että pienokaiset otetaan huomioon. Mä en ainakaan halua näitä pieniä altistaa heti kaikenmaailman tököteille.
      Halit takas ♥

      Poista
  2. Onko kokemusta lähteekö tomaatti? Tai suklaa ;D Täytyy ehkä ostaa kokeiluun..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä, eikö suklaa lähde pesussa? :D Näistä kahdesta ei kyllä ole vielä testausta, mutta kerro jos sä ostit, lähtikö? :)

      Poista
  3. Minä kanssa pidän puhtaan pyykin lajitelusta ja taittelusta. Pesen pyykit nykyiskin vanhalla pulsaattorikoneella suorsastaan rakastan pyykkäystä pulsaattorikoneella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sulla on siellä oikein kunnon pyykkäys. Puhdas pyykki on kyllä noin muutenkin ihanaa ;)

      Poista
  4. Kiitos vastauksesta Janet.Kyllä se on tosiaan oikein kunnon pyykkäystä kun pesee pyykit vanhalla pulsaattorikoneella.Itse olen tykännyt pyykinpesusta näin jo lapsesta asti. Pikkupoikana tykkäsin kun pääsin äitiä autamaan kesäsin pyykinpesussa pulsaattorikoneella. Pidin kun sain kiertää pyykit koneesta pois.Näin olen hurahtannut pyykinpesuun ja nautin siitä joka kerta kun pesen pyykkiä. Ensi viikolla taasen pestään isokasa pyykkiä.Sitä on kertynyt tässä kun ei ole oikein kerinnyt pyykipäivää pitämään. Joskus pyydän myös äidiltä pyykkiä pestäväksi.

    VastaaPoista
  5. Kiitos kommentista Janet. Joo on se kunnon pyykkäystä kun pesee pulsaattoripesukoneella pyykkiä. Pikkupoikana olin välillä kesäisin äitiä auttamassa pyykinpesussa. Tykkäsin kun sain kiertää pyykit koneesta pois ja virutella. Olen hurahtanut tällaiseen pyykinpesuun nykyisinkin. Tykkään kun on isokasa pestäviä pyykkejä kerralla. Joskus haen äidiltäkin pestäviä pyykkejä kun menen pyykille. En tiedä muita ainakaan miehiä jotka pesee pyykit pulsaattoripesukoneella nykyisin. Käyhän pyykinpesu näinkin. Kyllä puhtaan pyykin tuoksu on ihanaa. Pidän todella tällaisesta pyykinpesusta

    VastaaPoista
  6. Kiitos kommentista Janet. Joo on se todella kunnon pyykkäystä kun pesee pyykit pulsaattorikoneella. Lapsena jo tykkäsin kun olin kesäsin äidin kanssa pyykillä. Tykkäsin kun sai kiertää pyykit koneesta pois ja virutella. Nykyisin todella tykkään pyykinpesusta pulsaattoripesukoneella. Joskus haen äidiltäkin pyykejä kun olen menossa pyykille.Käyhän pyykinpesu näinkin ja puhdasta tulee.Tykkään kun on isokasa pyykkiä kerralla pestävänä. Harva varmaan pesee pyykit nykyisin näin. Itse nautin pyykinpesusta näin. Itse en tunne ketään joka pesee pyykit pulsaattoripesukoneella. Puhtaan pyykin tuoksua ei voita mikään.

    VastaaPoista
  7. Kiitos vastauksesta Janet. Tämä on todella pyykinpesua kun pesee
    pulsaattoripeukoneella pyykit. Olen jo pikkupojasta asti tykkänyt pestä pyykkiä.Pikkupoikana olin äidin kanssa kesäsin pyykillä. Tykkkäsin kun sain kiertää pyykit koneesta pois ja virutella niitä. Nykyisinkin tykkään todella pestä pyykit pulsaattoripesukoneella. Tykkään pestä kerralla isonkasan erilaisia pyykkejä. Joskus haen äidiltäkin pyykkejä kun pesen pulsaattorikoneella. Harva nykyään pesee pykit näin itse entiedä muita.Itsr olen hurahtannut tällaiseen pyykkäykseen.Käyhän pyykinpesu näinkin. Puhtaan pyykin tuoksua ei voita mikään.

    VastaaPoista