Migreeni :(

torstaina, joulukuuta 02, 2010

Miksei ihminen vaan voi olla terve? Taas mulle iski migreeni. Olen kärsinyt tästä vaivasta jo ala-asteelta asti eli hiton monta vuotta jo. Kivut ja kohtaukset senkun lisääntyy. Tää on kamalaa. Olen rampannut eri lääkäreillä nämä vuodet ja minkäänlaista hoitoa en ole tähän vaivaan saanut. Lääkkeitä ja lisää lääkkeitä eikä tätä voida tutkia sen enempää. Voi te, jotka ette ole ikinä kokeneet kovaa pääkipua, olkaa onnellisia. Kipu yltyy niin kovaksi, että on mentävä oksentamaan ja sen jälkeen kipu on entistä kovempi. Kamala kierre. Mulla kestää kohtaus yhdestä päivästä jopa viikkoihin. Pahimmillaan mulla oli kolme viikkoa putkeen pää kipeä, eikä ne lääkärit silloikaan tutkineet päätä paremmin. Eri lääkkeitä vaan naamariin ja lepoa. Liika makaaminenkaan ei tee hyvää, koska sitten lihassäryistä kasvaa pääkipu. Olen saanut pahassa migreenissä lääkärissä suoraa kipulääkettä suoneen, kuulemma joitain todella vahvoja kipulääkkeitä suoraan kankkuun. Näiden lääkkeiden yhdistelmän kuulemma olisi pitänyt 10 minuutissa viedä kivut pois. Ja ketut. Kärvistelin silloinkin vielä muutaman päivän lääkkeitten saannin jälkeen. Mulle on tullut ihan kauhea toleranssi lääkkeisiin. Sama kun söisi pahanmakuisia karkkeja. Mun mies on kauhean huolissaan ja patistaa mua menemään lääkäriin, mutta turha mun on mennä kun ei ne tee mitään. Se on jo tässä vuosien mittaan nähty. Suvussahan tämä migreeni kulkee, etten tosiaan ole ainut kuka tästä kärsii. En vain enää halua kokeilla eri lääkkeitä ilman vaikutuksia (olen saanut jo yhdestä lääkkeestä kauheat allergiareaktiot). Kuulemma mun olisi hyvä alkaa syömään estolääkitystä, joka on jotain vanhaa masennuslääkettä, mutta oikealla annostuksella saattaa estää migreeniä. EI KIITOS! Muutenkin musta tuntuu, että nykypäivänä vaan annetaan ihmisille enemmän lääkkeitä mitä olisi edes tarve syödä ja taudin/sairauden aiheuttaja jätetään tutkimatta. Mä olen niin väsynyt tähän kipuun. Kaiken lisäksi tämä tauti aiheuttaa aika reippaasti sairaslomia töistä.. Eihän se tietenkään anna ihmisestä hyvää kuvaa, jos on paljon pois. Mutta minkä mä sille voin? Jos voisin, niin en mä tätä sairastaisi. Mieluiten olisin aina terve ja reippaalla tuulella. Ei mee nallekarkit tasan. Pitää osata olla onnelinen kaikesta hyvästä ja ei saa valittaa liikaa. Tosiaan, silti mä tässä migreenissä kärvistelen nytkin töissä.

Miten ihanaa, että ensi maanantai on vapaa päivä. Pikkasen pidennetty viikonloppu. Lauantaina suunniteltiin vähän miehen kanssa kyläilyä veljeni perheen luo. Kultani perhe lähti tänään jo jatkamaan matkaansa, eli oli hyvin lyhyt visiitti. Sain taas miehen äidiltä pakkaseen marjoja ja sieniä :) Siinä on kyllä ihan varmasti maailman paras anoppi mulla :) Välillä oikein tulee häntä ikäväkin. Eikai tässä sen ihmeempiä taas tälle päivälle. Ainiin, henkan tilaus on jo pakattavana :) Odotan niin kovin sen saapumista :) Lasku ei kylläkään ole niin kiva :D

You Might Also Like

1 kommenttia

  1. Moi
    Itse en ole migreeniä riesakseni saanut, mutta yksi työkaveri puhui saaneensa helpotusta siihen niistä "parantavista" magneettikoruista. Tiedä sitten oliko vaan myyntipuheita, hänen kaveri kun niitä kauppasi.. :D

    Toivottavasti pian helpottaa :)

    VastaaPoista