Sävyä hiuksiin Biozellilla

tiistaina, huhtikuuta 05, 2016

Vaikka mun hiukset ovatkin jo tehneet aika radikaalin muutoksen entiseen nähden, niin palataan vielä aikaan, jolloin mulla tuo pitkä reuhka kulki mukana. Mun hiukset olivat siis tosiaan olleet vaalean erisävyissä viimeisen 15 vuotta ja lyhennetty aina tasaisin väliajoin tuolta peppuvaosta puoleen selkään ja juurikasvua värjätty aina silloin tällöin. Mä olin juurtunut tähän omaan tyyliin. En uskonut, vaikka moni mulle sanoi, että mulle voisi sopia joku muukin hiustyyli. Minä kun olin vakaasti päättänyt olla vaalea pitkähiuksinen tyttö. Oikeasti olin itsekin kyllästynyt omaan pielikuvaani ja olin haudutellut hiusmuutosta jo jonkin aikaa. Mua vaan pelotti lähteä tekemään jotain radikaalia muutosta, koska mitä jos mä en tykkäisi siitä? Katuisinko, että värjäsin hiukseni? Katuisinko jos leikkaisin? Siis niin, hiuksethan eivät tosiaan kasva takaisin, eikä niitä varsinkaan saa värjättyä uudelleen. Siis miten tyhmä mä olin! :D En todellakaan tiedä, mikä ihmeen aivopieru mulle oli tullut päähäni, kun ajattelin muutoksen olevan niin lopullinen ja siitä ei koskaan pääsisi eroon. Ehkä siihen vaikutti viimeisen 15 vuotta, kun peilistä oli kurkkinut takaisin sama pärstä samoilla hiuksilla hissukseen vaan rypistyvänä.


Tässä kuvassa näkyy parhaiten hiukset, millaiset ne olivat oikeastaan viimeisen vuoden. En jaksanut enää edes tyveä värjätä, olihan se jo reippaasti yli puolen pään. Itsekseen tullut liukuväri ja tykkäsin siitä kyllä kovasti. Mutta samassa olin kuitenkin kyllästynyt siihen. Mietin kovasti, että mikä olisi turvallinen tapa lähteä kokeilemaan muutosta. En uskaltanut heti lähteä värjäämään ja paluu kokonaan vaaleisiin hiuksiin ei sekään tuntunut yhtään houkuttelevalta.

Eräs lauantai ilta tutkailin vähän mun kosmetiikkavarastoja ennen saunaan menoa ja silmiini hyppäsi Biozellin sävyttävä hoitoaine. Lueskelin putelin tekstiä ja mietin, että tämähän olisi sopiva tapa lähteä kokeilemaan pientä muutosta. Biozellin sävyttävät hoitoaineet kun pesujen mukana haalistuu pois hiuksista. Ei olisi siis pelkoa. Saisin vaalean häntäni takaisin, jos sävy ei innostaisikaan. Karkasin ennen Niksua saunaan puteli kourassa ja lähdin levittämään hoitoaineen kuiviin hiuksiini.


Mulle oli tuote tuttu jo entuudestaan. Käytinhän mä sitä myös vaaleahiuksisena taittamaan keltaista sävyä pois. Tällä kertaa tosin sävy oli siis eri. Frozen Mochan sanottiin olevan sekoitus kullan ja tuhkan sävyjä ja antavan hiuksille viileän ruskean sävyn vaaleille ja keskiruskeulle hiuksille. Nämä hoitavat sävytteet tarttuvat tosiaan vain värjättyyn hiukseen, joten mun vaalea osa tummeni tällä.



Olin yllättynyt, miten hyvin sävy tarttuikaan hiuksiin! Tai siis siihen värjättyyn osaan siis. Oli kiva nähdä itsensä vähän tummempana kuin oli tottunut ja samalla tietäen, ettei tämä ole lopullista. Mä ehdin olla tuolla Frozen Mocha sävyllä varmaan reilun kuukauden. Väri haalistui todella vähän sinä aikana, mutta en malttanut odottaa sen kokonaan pois peseytymistä. Sain meinaan testattavaksi vielä tummemman ruskean ja mieleni halaji kovasti päästä testaamaan sitä. Seuraavana vuorossa olikin siis sävy Chocolate.


Chocolate on lämpimänruskea, joka taittaa mun hiuksissa ainakin selkeästi punaiseen. Tämä se vasta imeytyikin mun hiuksiin. Suosittelen ehdottomasti levittämään tuotteen kuiviin hiuksiin, sillä mielestäni sillä tavoin saa intensiivisemmän sävyn. Mä menin värin kanssa vielä saunaan istumaan ja mun mielestä lämpö vain lisäsi sävyn tarttumista. Annoin vaikuttaa varmasti yli 15 minuuttia ja sitten huuhtelin pois. Tässä siis lopputulos.



Nyt mulla olikin sitten reippaasti tummemmat hiukset ja tunsin kyllä oloni todella kotoisaksi. Ainut mistä en pitänyt tässä sävyssä, oli tuo punertavuus. Se ei ole ihan mun juttu. Harmittelinkin tätä kovasti ja sain Biozellilta vinkin, että voin ihan yhtä hyvin käyttää hopea tuotteita tummien hiusten kanssa taittamaan punaisuutta pois. Yritinkin sekä shampoon että Silver hoitosävytteellä taistella punaisuutta vastaan.


Harmillisesti en kuitenkaan nähnyt ainakaan todella selkeää muutosta näissä punertavissa hiuksissa. Näiden nimeen kuitenkin vannoin vaaleahiuksisena! Näillä sai taitettua keltaisuuden pois ihan täydellisesti. Minna ystävä sai näillä jopa ihan hopeanharmahtavat hiukset, kun antoi vaikuttaa todella hyvin. Eli nämä todella toimii vaaleaan, tämän tumman ja punaisen kanssa en sitä ihan kokenut toimivaksi.


Sävyä pystyy kuitenkin ylläpitämään hiuksissa todella helposti. Biozellilta löytyy samassa sävyssä myös shampoo, joka edesauttaa sävyn pysymistä hiuksissa. Pesinkin joka toinen tai kolmas kerta tällä shampoolla ja mun sävy pysyi hiuksissa todella hyvänä ja intensiivisena. En huomannut haalistumista lainkaan.

 Kuten nimikin jo sanoo, nämä hoitavat sävytteet on tällaiselle herkästi takkuuntuvalle reuhkalle superhyvät tuotteet. Mun ei tarvinnut taistella hiusten selvittämisen kanssa, vaan nämä todella jättivät taakseen helposti kammattavat ja siloisat hiukset. Sävyttää ja hoitaa, todellakin lunastaa molemmat lupaukset. Eli mikäli kaipaat helppoa ja nopeaa uudistusta värjätyille hiuksille tai tarvitset tuotteen ylläpitämään sävyä, niin suosittelen ehdottomasti testaamaan näitä. Toimii todella, kuten kuvistakin näkyy. Mä vannon muutenkin Biozellin nimeen. Mahtava suomalainen yritys, jolla tuotteet on todellakin toimivia! Nämä eivät ole ainoita, jotka mun käytössä meinaan ovat.

Oletteko te kokeilleen näitä sävyttäviä hoitsikoita?

*tuotteet saatu

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Toi sävy on kyllä ihanan lämmin. Välillä mulla on mun tummaa tukkaa ikävä :)

    VastaaPoista
  2. Nuo ovat yllättävän tehokkaita. Minullahan ei ole noille käyttöä, mutta tytöille olen tehnyt latvoihin sinistä ja pinkkiä, kivaa kun lähtee pesuissa pois. Nuo sun hiukset on jotain uskomatonta. .)

    VastaaPoista
  3. Sävytettä olen tykännyt käyttää, mutta shampoo on vielä testaamatta :)

    VastaaPoista