Viikko 29 & 30

maanantaina, elokuuta 01, 2016

Maanantai. Loman jälkeinen maanantai. Tuo päivä, joka pyyhkii hetkessä lomailun tunteen ja siivittäen takasin arkeen. Ihan kuin siitä ei olisi erossa ollutkaan. Oikeastaan pyyhki mielen niin hyvin tyhjäksi siitä lomasta, etten enää edes muista, mitä oikein onkaan tapahtunut viimeisenä kahtena viikkona, joista pitäisi nyt siis joku tiivistelmä kirjoittaa. No, mä olin lomalla ja nyt on siis arkeen palattu. Samoin palaan kyllä ehdottomasti tämän rakkaan harrastuksenikin pariin. Ikävähän tänne jo olikin ihan mieletön!


Kyllä mun on silti myönnettävä, että lomailu kaikesta teki hyvää. Töistä, blogista, vähän koko somesta oikeastaan. Olen kasvatellut tätä hämmästyttävästi kumpuavaa mahaani ihan rauhassa ja nauttinut siitä, että elämä alkaa vihdoin taas voittaa. Siis siltä osin, etten enää kärsi pahoinvoinneista. Oloista, jotka kesti mulla aamusta aina myöhään illalle. Se kun on saanut tehdä sinä päivänä mitä huvittaa. Nukkunut paritkin päiväunet päivässä, koska unta tuntuu riittävän vaikka muille jakaa. Paitsi viime yönä. Unet katos jonnekin tietysti kun töihin piti lähteä.



Pariin viime viikkoon kuitenkin kuului siskon perheen yökyläilyreissu meillä. Kolme yötä saatiin nauttia yhdessäolosta ja ehdittiinkin touhuta vähän kaikenlaista. Parasta oli ehdottomasti marjankeruu reissu. Siellä me kekkaloitiin hurjissa mäissä keräten vadelmia. Naurettiin, kun sisko pyllähti mäkeen ja mä sain varoituksia koko ajan, että mä en sitten saa heittää lipoja. Mustikoita, mansikoita ja vadelmia sitten nautittiinkin iltapalaksi maustamattoman juggen kera. Oli muuten ihan paras iltapala aikoihin. Ruokakaan kun ei oikein ole tuntunut maistuvan kunnolla.



Lomailuun kuuluu tietysti kunnon löhöily ja sitä olenkin ehtinyt tehdä ihan kiitettävästi. Kuten sanoin, jopa parit päikkärit per päivä. Mutta toistaalta, on sitä sitten kävelty jalkapohjat kipeiksikin. On käyty shoppailemassa ja parasta oli perinteeksi tekemämme äiti-tytär Helsinki-päivä. Viime kesänä ei harmillisesti ehditty, mutta nyt sitten oltiin ja niin pitkään oltiinkin, että uuvuttiin ihan totaalisesti. Ihan järisyttävän hyvää ruokaa käytiin syömässä Manhattanilla. Nautittiin pehmikset ja tietysti sitä shoppailua. Sitä tuli kuitenkin tehtyä erittäin maltillisesti. Tähän paisuvaan kroppaan kun ei tee kovinkaan mieli sovitella vaatteita, kun kaikki ahdistaa. Enkä tuota mammagarderobia nyt ajatellut ihan järkyttäväksi kasvattaa. Muutamia juttuja mitkä menee mahalla ja ilman.



Pahoinvoinnin väistyttyä olen saanut ihmeellisen pesänrakennusvietin. Mun tekee mieli siivota joka ikinen kaappi, käydä läpi joka ikinen tavara ja löytää sille oma paikkansa, pesukone laulaa ja astiatkin löytää tiensä heti koneeseen. Jännä tämä olo :D. Mun tekisi mieli saada koti valmiiksi hetimiten, mutta itse remontointi, sitä mä en kyllä halua. Ennen pienokaisen syntymää olisi toiveissa saada lattia vaihdettua ja makuuhuone maalattua. Pihahommat saa luvan jäädä ensi kesälle ja sille ajalle, kun sitä rahaa roikkuu puun oksista. Eli siis hamaan tulevaisuuteen. Mutta en jaksa kantaa siitä nyt minkäänlaista stressiä. Kaikki on kuitenkin ihan jees.


Olen ollut lomalla todella onnellinen ja sitä oloa mä haluan vaalia edelleen, vaikka töihin palasinkin. Ehkä se on tuo kasvava kumpukin, joka tämän mielen saa kukkimaan onnesta. Tästä on siis hyvä jatkaa ja blogikin alkaa taas päivittymään vähän tiuhempaan. Kamala, että tulikin pitkä loma ja hiljaista tänne. Kävijämäärät kyllä rysähti taivaisiin, kun kirjoitin paljastuksen. Mun mielestä on niin ihanaa, millaisia kommentteja te laitoitte. Mulle tuli niin hyvä mieli, että te jaksatte kulkea matkassa, vaikka kirjottelisin mitä :D


Näin on siis arki palannut ja samoin minä :D

Mitä teille kaikille ihanille oikein kuuluu? ♥

You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Tänne kuuluu myös arkeen paluu. Kyllä olisi aamulla kovasti väsyttänyt, mutta töihin oli itsensä puskettava :D
    Ihanaa viikkoa ja oikein mukavaa alkanutta elokuuta!

    VastaaPoista
  2. Mulla olisi vielä tämä viikko aikaa lomailla ja ensi viikolla pitäisi palata taas takaisin arkeen - voisi kyllä vielä viikon tai pari enemmänkin lomailla, varsinkin kun ensimmäinen lomaviikko meni sairastellessa :/ No ei se auta, pitää yrittää ottaa ilo irti vielä tästä jäljellä olevasta viikosta :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on vielä myöhemmin yksi viikko lomaa. Ärsyttää kyllä kun on kuuma ja hiki töissä mutta ei saisi valittaa :) ihanaa odotusaikaa <3

    VastaaPoista