1. adventti sunnuntai

sunnuntaina, marraskuuta 27, 2016

Ja niin multa olisi taas karannut yksi "tärkeä" päivä ohi, jos mulla ei olisi ollut joku siitä muistuttamassa. Äiti pisti aamulla viestiä, että olisiko saanut musta kaveria kirkkoon kuuntelemaan kuorojen adventti sunnuntain laulantaa. Ai siis mitä? Nytkö jo on ensimmäinen adventti? Ei muuta kun kalenterin eteen laskemaan sunnuntait ennen jouluaattoa. Kyllä vaan, tänäänhän se 1. adventti on. Ja niin oli päivän touhut siltä samaiselta seisomalta päätetty. Tänään on aika laittaa joulua kotiin. Meillä on ollut tapana laittaa joulu kotiin joko näin ensimmäisenä adventtina, mutta ihan viimeistään ensimmäinen päivä joulukuuta. Pääsi tosiaan päivä yllättämään pahemman kerran, mutta kyllä me saatiin kodin ilme muuttumaan ihanasti jouluiseksi. Äiti ei harmillisesti saanut musta seuraa kirkkoon, vaikka olisin kyllä halunnut mennä kuuntelemaan joululauluja. Onneksi noita joululauluja saa kuunneiltua netistäkin pahimpaan hätään :D



Kuten mainitsin, niin multa on päässyt näitä tärkeitä päiviä hurahtamaan ohitseni ihan huomaamatta. Blogi täytti tämän kuun alussa ihan salavaivihkaa 6-vuotta. Ei siis juhlistettu sitä ollenkaan milläänlailla. Mua alkoi harmittamaan ihan kamalasti, kun tajusin sen tässä yksi päivä. Mä olen normaalisti meinaan erittäin tarkka päivistä ja muistan syntympäivät sun muut kissanristiäiset oikein hyvin, mutta nyt raskaana ollessa muisti on alkanut olla vähän mitä on :D Tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, että aion järjestää jonkun pienen arvonnan, että saadaan jollekulle pieni joululahja :)




Joulu on ehdottomasti yksi mun lempi ajoista vuodessa. Toinen on tietysti juhannus, mutta näiden kahden välillä joulu taitaa silti mennä hitusen ohi. Joulun tunnelma, kaikki se lämpö ja läheisyys, mitä aikaan kuuluu on vain niin parasta. Mä poltan kynttilöitä ihan tuhottoman määrän, rakastan jouluvaloja palavasti ja haluan viettää kaikki mahdolliset hetket rakkaiden kanssa. Tässä joulussa on vielä enemmän taikaa kuin aiemmissa. No kyllähän te tiedätte. Tämä raskaus kun voi päättyä milloin tahansa ihanan pienen pirpanan tuloon. Mä olen kyllä toivonut kovasti, että vauva päättäisi pysyä masussa tammikuun puolelle, mutta johan hän voi kohta päättää tulla. Sen takia tässä joulussa on vielä enemmän taikaa kuin aiemmissa. Mua alkaa jännittää päivä päivältä enemmän, mutta jännitys on sellaista ihanan kutkuttavaa. Kovasti haluaisin jo nähdä millainen suloisuus meidän armas on, mutta toisaalta haluaisin vielä kuitenkin hänen odottuttavan tuloaan. Olenpa mä monimutkainen :D




Tällä hetkellä koti on tosiaan vielä remontin osalta kesken, mutta jouluinen tunnelma oli saatava. Niksu on onneksi yhtä jouluihminen kuin minä. Ei, nyt mä huijasin. Olen mä meistä enemmän se jouluhörhö, mutta Niksukin on siis jouluihminen. Hän lähti yövuoroon tänään, mutta silti heti herättyään lähti vaimokkeensa hörhöilyyn mukaan ja kotiin todella saatiin tunnelma aikaiseksi. Melko pitkälti samoilla koristeilla mennään kuin aiemmatkin vuodet. Mä en joka vuosi osta uusia koristeita, koska mun mielestä vanhatkin menee ihan yhtälailla. Varsinkin kun niitä katsellaan vain kerran vuodessa. Sen verran kuitenkin tänä vuonna hankin uutuuksia, niin olohuoneen ikkunat saivat ihanat isot paperivalotähdet valaisemaan. Samoin mulla välähti meidän leivinuunin päällisen tyhjän tilan täytöksi. Me ollaan käytetty tuota päällistä niinkin fiksustu kuin pahvien säilytykseen ja siitä sitten isompi satsi kerralla viety pois. Kovin oli ruma kokonaisuus ja olinkin niin iloinen, että keksin tälle talvelle jotain uutta ja todellakin koristeellisempaa. Mä rakastuin tuohon mun lyhtymereen.



Jouluun kuuluu myös vahvasti punainen, joten sitä mä mielelläni viljelen tähän vuodenaikaan. Mulla on pitkään ollut ihan turkoosikausi menossa, mutta nyt se saa hetkeksi väistyä tämän jouluvärin takia. Muistinko mä muuten kertoa teille, että kävin tänä vuonna Outlet-messuilla? Tehän tunnette mut, mä olen oikea messuhullu ja yleensä kannan sieltä ostoksia selkä vääränä. Harmillisesti tämän syksyn Outletit eivät saa multa plussaa. Lompakko kyllä kiitti, kun messuilta lähti mukaan pelkästään tuo alla olevassa kuvassa näkyvä harmaan-hopea karvaviltti sekä yksi sormus. Siinä kaikki mitä ostin. Viltti oli ihan pakko saada kun sen näin. Sehän sopii täydellisesti nyt tähän kauteen. Sormuksen ostin kihlasormuksen korvaajaksi. Mulla oli niin alaston olo, kun turvotuksen takia en ole omaa kihlasorsmusta voinut käyttää. Ostin siis 12€ maksavan sormuksen siksi aikaa, että turvotus kaikkoaa. Mä todella luulin selvinneeni pahimmilta turvotuksilta, mutta voi kertoa, että mun jalat ovat näyttäneet ihan jäätäviltä palluroilta. Kipeiltäkin tuntuvat. Sama pätee sormiin ja käsien niveliin. Mutta siinä siis kaikki, mitä tänä vuonna ostin. Jotenkin oli niin tylsät messut tänä vuonna. Ihastelin onneissani vain eläimiä, mutta ostospuoli jäi omalta osaltani laimeaksi.




Tykitin teille nyt näitä kuvia vähän enemmänkin nähtävästi :D No, pääsette vähän vilkuilemaan nyt meidän kotia näin, kun en vielä niitä remonttikuvia ole saanut otettua. Ja tästä syytän tällä hetkellä ihan täysin tätä pimeää aikaa. Ei kotikuvista tule onnistuneita, kun puolen päivän aikaankin on ihan hämärää. Pitäisi saada sellaiset valoheittimet tänne, että kuvista tulis julkaisukelpoisia. Näihin joulutunnelmakuviin kun sopii tuo keltaisuus, niin ei tarvitse murehtia kuvien sävyä :D Kunhan nyt tulisi yksi aurinkoinen päivä, niin saisin napsittua teille kuvia. Vaikka tosiaan ihan keskeneräistä täällä vieläkin on.




Nyt on kuitenkin aina käyttää Tare iltapissalla ja rauhoittua sohvalle telkkarin ääreen. Olen koko päivän touhunnut niin reippaana, että kyllä kropassa taas tuntuu.
Ihanaa alkavaa viikkoa teille murusille! Mähän olen päivät kadottanut jo tyystin, joten tämä adventti sunnutai palautti mut taas aikataulun pariin :D

You Might Also Like

5 kommenttia