Kesä tulee

maanantaina, huhtikuuta 18, 2011

Oikein mukavaa maanantaita taas kerran. Olen niin iloinen, että seuraavat kaksi työ viikkoa ovat vain neli päiväiset :) Pitempi vapaa on kyllä niin tervetullut. Mä kärsin taas kerran pääkivuista.. Alkoi tänään aamusta jo, mutta onneksi viikonloppu oli ihana. Lauantai oli niin kesäinen päivä, että mähän vetelin meidän kotipihalla topissa ja hameessa, eikä edes kylmänyt. Lämpöä oli meidän mittarin mukaan +18 eikä tuullut. Oli hieman hassu tunne heitellä lumia takapihalta pois kesävaatteissa. Äitikin tokaisi istuskellessaan meidän takapihalla, että "olo on kuin etelässä olisi". Lauantain saldona kesärenkaat vaihdettu ja auto pesty. Sunnuntainakin ilma oli suht lämmin, mutta tuuli oli kova.  Me käytiin kullan kanssa ratsastamassa (minä menin pyörällä vieressä ja rakas ratsasti), koska nyt on ne viimeiset hetket ennen kuin polle lähtee. Vielä huomenna mä käyn ja sit se oli varmaan siinä. Ja illalla käytiin vielä parituntia moottoripyöräilemässä. Ole oli oikein muksa viikonloppu :)

Tein jokunen aika sitten, taas Kinuskikissan  blogista bongattuna, pätkismuffinsseja. Nämä oli oikeasti ihan ältsin hyviä. Olisinhän mä voinut tuon taikinan vedellä ihan tuolleenkin, mutta näitä tehdään tulevaisuudessa lisää. Täältä löytyy siis resepti Minttusuklaamuffinssit. Suosittelen muutenkin käymään läpi Kinuskikissan reseptejä. Sieltä löytyy kyllä vaikka ja vallan mitä herkkuja :)







Eihän nuo mun muffarit ole niin hienoja kuin Kinuskikissan, mutta maku oli oikein hyvä. Seuraavalla kerralla kokeiluun tuleekin Daim-suklaamuffinssit.



Mulle tuli ihan kauhea himo siivoamiseen lauantaina siinä helteessä. Päätin pestä meidän kesähuoneen baaripöydän tuolit. Hieman olivat saaneet tuolit kaikenlaista sotkua itseensä, joten pesu oli paikallaan. Kuvasta näkyy huonosti laitetut laatat ja me vähän suunnittelimme tekevämme tähän mieluummin lautapohjan. Tuo ihana mieheni kun on tosiaan täynnä kaikenlaisia ideoita niin hän saa sitten suunnitella tähän kaikkea kivaa :)





Ruukkunarsissit kukkii jo ihan täysiä. Nämä ovat kyllä niin ihana piristys. Taustalla näkyy ihan vähän tuota meidän kesähuonetta, mutta parempia ennen ja jälkeen kuvia tulee kunhan saadaan ne kalusteet :)

Äiti valaisi mua ja muistutti näiden kukkein olevan Krokuksia (miten lie kirjotetaan :D) Heti kun äiti oli sanonut nimen niin muistin itsekin sen :D
kuvat:Janet

Tälläisessä vaiheessa on menossa tulppaanit ja narsissit. Kasvaahan nekin melko nopiasti :)

Mä koitan täällä jatkaa hommia tän inhottavan pääkivun kanssa. Viettäkäähän te mukava maanantai ilta :)

You Might Also Like

0 kommenttia