Liikunnat vko 3

maanantaina, tammikuuta 21, 2013

Mä taisin ylittää itseni eilen aamusta. Päätä jomotteli normaaliin tapaan jo heti aamusta ja olisi todellakin tehnyt mieli vaan kääntää kylkeä ja kaivautua syvemmälle vällyihin. Ja oikeasti teinkin niin. Olin laittanut kellon ihan vain varmuuden vuoksi soimaan, että jos, siis todellakin jos jaksaisi lähteä salille. Äiti oli edellisen päivän aikana sanonut useampaankin otteeseen, että lähdettäisi vaan, kun tää alkuviikko hällä menee reissun päällä ja mulla luonnollisesti tallihommia. Olin kyllä heti alkujaan jo täysin ajatusta vastaan, mutta illalla kuitenkin näppäilin puhelimeen herätyksen päälle ihan vaan varmuuden vuoksi. Aamuyöstä taas heräilin pääkipuun, kuten olen tässä kohta vissiin 25 viikon aikana heräillyt ja silloin musta tuntui jo siltä, et pitäisköhän herätyskello sammuttaa. Onneksi käänsin vain kylkeä ja jatkoin unia. Lopulta se herätykello sitten soitti ja olis tehnyt mieli tiputtaa puhelin vessanpöntöstä alas ulisemasta, mut sit ainakin olisin herännyt kun sängystä olis pitänyt nousta. Sammutin kellon ja käänsin kylkeä. Päätä jomotteli taas niin kovaa, että jos olisin jatkanut unia, mitä luultavimmin kivut olisivat yltyneet, mutta ei mua todellakaan huvittanut noustakaan. Kävin päässäni juupa eipäs taistelua ja lopulta nappasin puhelimen käteen ja nousin. Mulla on niin monta kertaa jo salin jälkeen pääkipu hellittänyt, et hitsivieköön, lähetään vaan salille! Soittoa äiskälle, et kohta mennään ja herättelemään Niksukin ylös. Me oltiin todellakin lähdössä salille, vielä sunnuntai aamuna.

Mä sanoin autossa moneen otteeseen, että ihan varmasti sali on ihan tyhjä, et eihän sinne mene kun tällaiset hullut vaan sunnuntai aamusta. No...niitä urheiluhulluja olikin sitten vähän tosi paljon. Salin piha oli autoja pullollaan ja ovesta sisään tullessa moni ahkeroikin ihan hurjana. Ehkä sunnuntai aamu onkin ihan hyvä hetki urheilla :D Oletteko te muut samaa mieltä, vai pyhitättekö sunnuntain levolle, kuten ainakin joskus on ollut tapana? Tässä nyt kuitenkin taas viime viikon listaus.


Ma: tallityöt 45min, ratsastus 40min, kävelylenkki 30min
Ti: Salitreeni 1h 30min, kävelylenkki 30min
Ke: tallityöt 40min, ratsastus 1h, kävelylenkki 30min
To: Salitreeni 1h 45min
Pe: Salitreeni 1h 45min
La: -
Su: Salitreeni 1h 30min


 kuva: weheartit.com

Salitreenin aikaan sisältyy myös 20min lämmittely, yleensä crossarilla tai juoksumatolla juosten. Mitäs ootte mieltä, joko näyttää paremmalta? Musta ainakin ja myös tuntuu. Ja salilla on ollut ihan parhainta huomata se, että lihaskunto palautuu melko nopeasti. Käsiin on palautunut kyllä jalkoja nopeammin, mutta nekin voimistuu koko ajan. Kyykky menee mulla paremmin kuin aikoihin, vaikka vihaan sitä yli kaiken. Olen niin iloinen, että hauislihakset ovat palautuneet järisyttävän nopeasti takaisin. Mutta ennen kaikkea mä olen tyytyväinen siihen, että olen päässyt takaisin hommiin ja siihen, että pääkivut jopa hellittävät. Sitä mä en olis kyllä koskaan uskonut. Ihan huippua! Ja tässä ohessa on myös ihan vahingossa alkanut ruokakin muuntumaan parempaan päin. Meillä on yleensä perjantait olleet pizzapäiviä, mutta mäpä en ottanutkaan pizzaa viime viikolla. Söin mieluummin puuroa. Lauantait on edelleen mulle niitä päiviä, että saan herkutella jos haluan. Mä en voi kieltäytyä totaalisesti (ainakaan vielä), koska muuten mä haluan niitä kahta kauheammin. Ja jos nyt sattumoisin viikolla herkkuhammasta kolottaa, niin mä olen suonut itselleni yhden namin ja se saa riittää. Mä vielä koetan hioa tätä, mutta en tee radikaaleja muutoksia ainakaan heti. Kotiruokaa meillä syödään muutenkin lähes aina. Mä lopetin einesten syömisen (paitsi maksalaatikon) ihan kokonaan jo muutama vuosi sitten eikä mulla kyllä enää teekään mieli Saarioisten lättypizzoja. Ne oli kuitenkin joskus mun lemppareita. Hedelmiä ja salaattia olen alkanut kantamaan kaupasta normaalia enemmän kotiin, mutta vielä kun saisi ne suuhunkin asti. Mulla on vähän hakusessa niiden syöminen taas vaihteeks, mutta mitä itseni tuntien ne alkavat maistumaan paremmin kesää kohti mennessä.

No joo, mä voisin taas jauhaa tästä ihan hirmuisesti, mutta ehkä mä säästän teidän tältä pölinältä. Miten teidän alkuvuosi on sujunut liikuntojen suhteen? Saitteko kaivettua motivaation esille vai odotteletteko vielä?

Ihanaa viikon alkua teille murmeleille ♥

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Hyvältä näyttää! sua on nyt purassu oikein kunnon liikuntakärpänen :) Mäkin tänään aamulla (taino, jos 10:15 on vielä aamua :D ) kävin pumpissa kun satuin heräämään niin ajoissa että siihen vielä kerkesin. Lähtee päivä kivasti käyntiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon kovasti, et tää olis ollut sellainen todella syvä purema eikä katoa ihan helpolla. Ainakin olo on helpottanut.
      Hyvä maisuu ♥ Toi on jo tosi hyvä suoritus :)

      Poista