Vessa remontti osa 1

torstaina, tammikuuta 03, 2013

Nyt vihdoin ja viimein siihen aiheeseen, josta olen hörpöttänyt teille jo aivan liikaa julkaisematta mitään konkreettista. Mua oikeasti hävettää niin paljon julkaista nää kuvat lähtötilanteesta! Mä varmasti työnnän tämän jälkeen pääni puskaan, kaivaudun Kiinaan tai naamioudun joksikin muuksi, vaikka elefantiksi, enkä uskalla enää ikinä poistua tästä muodonmuutoksesta tahi piilopaikastani. Mä ihmettelen, että miten me ollaan itsekään kestetty tota karseeta paskahuussia anteeksi kielenkäyttöni näin kauan, jo reilun pari vuotta. Meillä oli kyllä ihan selvät sävelet jo tämän asunnon ostaessa, että mitä kaikkea menee remonttiin ja mitä kaikkea pitää tehdä. Vessa oli todellakin muutos listalla! Mä en oikeastaan edes osaa sanoa, mikä tätä remonttia on viivyttänyt, suurin syy ehkä raha, mutta jos totta puhutaan, niin kyllä me olis varmasti pystytty tää tekee aiemminkin. Tähänkin totean, että parempi myöhään kun ei milloinkaan.  Selvät sävelet siis pääsi nyt vihdoin ja viimein soimaan ja purkutyöt aloitettiin tiistaina.

Voi apua..nyt nolottaa!!



Siinä se nyt sit on, kaikessa kaameudessaan komeudessaan. Rähjäinen, sotkuinen, yököttävä, nolostuttava, aivan HIRVEÄ! Mä myönnän, vaikka hävettääkin ihan sairaan paljon, että mä en ole tuota vessaa vissiin siivonnut kuin parisen kertaa koko asumisemme aikana. Älkää kuitenkaan ihan kamalasti kauhistuko, Niksu on siivonnut kyllä sitäkin enemmän ja koettanut hoitaa tuota rääsyistä vessa parkaa.


Mulla ei vaan ole riittänyt mielenkiinto tuon huoltamiseen. Mä vihaan tota niin paljon, että jopa mun meikit ja muutkin kauneustuotteet ovat olleet ihan retuperällä. Oikeesti, mua hävettää ihan tajuttoman paljon! Meikit, hajuvedet yms. on kuitenkin mun aarteita ja mä olen pitänyt niitä niin huonosti :O Hyi minua! No nyt on kuitenkin onneksi tulossa muutos asiaan ja mun aarteetkin saa paremman säilytyksen. Oikeasti näissä kuvissa kaikki on vielä huonommassa kunnossa kuin normaalisti, sillä me tiedettiin purkupäivän olevan ihan pian, niin siivous jätettiin tarkoituksellisesti olemattomaksi ja tavarat senkin vuoksi aivan levällään.


Mä olen sanonut aina kaikille vieraillekin, et älkää käyttäkö meidän vessaa :D Tai jos on pakko, niin menkää silmät kiinni. Mä veikkaan, ettei kukaan ole uskaltanut tulla sanomaan meille päin naamaa, että meillä on aivan kamala huussi. Mut me ollaan kyllä painotettu kaikille erittäin tarkasti, että se tullaan remontoimaan. Näinköhän kukaan edes meitä on uskonut, kun niin kauan sen aloittamisessa on mennyt, mutta nyt vihdoin :)


Vessassa on siis ollut tuollainen upea valkoinen kumitapetti, joka on vähän repsottanut ja ollut muutenkin todella huonokuntoinen. Se on imaissut itseensä vaikka mitä skeidaa, jotka eivät lähteneet edes tujuimmillakaan tököteillä enää irti. Huom, sitä on kuitenkin yritetty :D Me ei myöskään sisustettu vessaa millään tavalla. Takaraivossa on kuitenkin koko ajan soinut sen remontointi, joten emme uhranneet aikaa sen sisustamiseen tämän näköisenä. Todisteena siitä jopa tuo hieno pyyhkeen pidike. Joku iän ikuisen vanha ruuvi. Tai saattoi se jopa olla uusi, en mä oo varma mistä Niksu tuon bongasi. Eikö olekin upea? Hienosti pyyhe tuonkin varassa on roikkunut.

Ja sit tuo mun meikkien säilytys hyllykkö. Joskus aikoinaan vielä porukoilla asuessani olen osanut tuon mustan muovihyllykkösysteemin Ikeasta ja se on vain kuljenut mukana paikasta toiseen. Nyt sen matka varmaan on tullut tiensä päähän, ellei sitä vielä säälistä laiteta varastoon. Epäilen... Se on siis saanut toimittaa meikkihyllykön virkaa. Päällä vielä tuo Skeitiltä lahjaksi saamani meikkiboxi, mutta se kyllä vielä jatkaa elämäänsä. Siitä tulee tosi hyvä säilytyspaikka kokeiluun odottaville tuotteille tai jollekin muulle. Liikaa tunnearvoa, joten siitä ei todellakaan hevillä luovuta. Se tarvitsee vain hellää huolenpitoa ja pesua. Mulla on tuossa boxissa ollut kaikki kuitenkin järjestelmällisen epäjärjestelmällisesti, kaikki omilla paikoillaan helposti löydettävissä :D Kaaokselta se kyllä kuvassa näyttää. Tuossa mustan hyllykön vieressä lattialla mulla on säilynyt nuo hiusvekottimen, kuivain, suoristin ja kaksi kiharrinpuikkoa. Ei todellakaan oivallinen säilytys. Onneksi tää tulee muuttumaan!



Sit vessa tyhjäksi kaikesta romppeesta, että päästään itse asiaan. Oltiin monesti kokeiltu, miten hyvin tuo muovitapetti lähtee irti tuosta repsoituskohdasta, joten oltiin aika varmoja purkamisen olevan helppoa. Ja se todella oli. Tapetti lähti todella helposti irtoamaan, vaikka välillä sai käyttää voimaa vähän enemmänkin. Pidin mm. katosta revittävästä osasta kiinni ja roikun koko tapetin varassa ja jalka oli hyvä apuri myös tukeutua seinään.


Listojen pois otto paljasti meille vielä karumman totuuden, vessan alkuperäisen värin. Edelliset asukkaat olivat ilmeisesti sutineet vaan valkoista maalia rusehtavan tapetin päälle. Onneksi tuo sentäs oli valkoinen! Mä en olisi muutoin varmaan astunut vessaan jalallanikaan.


Näin hienosti tapetit lähtivät, oikein rullautuivat irti seinästä. Samalla kun me noita tapetteja revittiin alas, musta tuntui kuinka harteilta olisi poistunut osa paineesta, ahdistuksesta ja inhosta. Vihdoin tää vessa saa kokea sen muodonmuutoksen, josta me ollaan puhuttu jo liian kauan. Silloin, kun Niksu ensimmäisen kerran kertoi mulle ideastaan, olen odottanut malttamattomana sen toteuttamista. Toivotaan, ettei tässä enää tule mitään mutkia matkaan, sillä niitä meillä on ollut jokaisen remontin kohdalla tässä asunnossa. Onneksi Niksu on niin idearikas, että kaikista ollaan kuitenkin selvitty alku ketutuksien jälkeen.


Nyt on tilanne tämä. Aika karu, sanoisinko. Laatat kuitenkin odottavat jo varastossa laittoa, saumauslaastit eteisessä, primeripurnukka vessassa jo, uusi vessanpönttö seisoskelee terassin oven edessä, joten tää on nyt niin konkreettista kuin vain voi olla! Mä olen tästä niin iloinen, ettei tosikaan! Mä en malta odottaa, että pääsen siivoilemaan, sisustamaan, järjestelemään, ihailemaan ja meikkaamaan uudistuneeseen vessaan. Vielä joudutte siis odottelemaan, miltä lopputulos tulee näyttämään, mutta sen verran voin vinkata, että varmasti paremmalta kuin lähtötilanne! Ainakin toivottavasti!


p.s. Toivottavasti ette juokse karkuun näiden kuvien jälkeen ;D
p.p.s. Laajakuvaobjektiivi oli tosi kätsä näiden kuvien ottamiseen. Osa on kyllä otettu tavan kiinteällä 50mm.

You Might Also Like

8 kommenttia

  1. Aika karultahan mikä vaan tila voi näyttää lähtötilassaan. (muistatkin ehkä syksyllä esittelemäni kuvat tästä asunnosta entisen asukkaan aikana... voi kauhee)

    Uskon et teille vielä pian kuoriutuu huikean hieno uusi vessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, muistan :) Sulla oli kyllä kans aika...mielenkiintoinen lähtötilanne :)

      Voi kiitos ihanainen ♥ Toivottavasti todella pian :)

      Poista
  2. Ihanaa, nyt se alkoi<3 Teillä on kohta niiiin nätti vessa. Ja elä murehi kyllä siellä entisessä tarpeensa kävi suorittamassa, vai?;)
    Mä haluun kans uuden vessan, ja kylppärin ja ja ja...
    Asiasta kukkaruukkuun huomenna alkaa Putous jei!!!

    Ilmottelehan kun vessa valmis niin tullaan viettää, vessan avajaisia tai tupareita vessaan:D
    Ja vois tässä taas piakoin nähdä vaikka...

    -Skeit-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen todella innoissani :) Katotaan nyt millanen lopputulos lopulta on. :) Mut tossa entisessä nimenomaan suoritti vaan tarpeensa, ei siellä muuten vaan viihtynyt :D
      Teillähän on ihan nätit vessa ja kylppäri, mitä sie horiset? :D
      Hei, hyvä kun muistutit! Mä olisin ihan kokonaan unohtanut! Putous on niin hyvä!

      Joo, pidetää vessatuparit xD Tuutte todellakin kylään! Sisko ja lapset kävi eilen. Ja meidän pitää kans nähdä pian! Kaamee ikävä! ♥

      Poista
  3. :D Älä huoli, ette te ainoita ole. Meidän kylppäri oli niin järkky kun muutettiin tähän kämppään ja ainakin pari vuotta meni että saatiin se remppa aikaiseksi. Ihan varmasti se oli yhtä hirveä kun tuo teidän wc jollei kamalampi. Meillä oli ruskeat laatat lattiassa, ainoastaan puoliksi laatoitetut seinät eikä suihkukaappia tai muuta ollenkaan. Se edellinen asukas oli vaan suihkutellut tuolla nurkassa ilman mitään rajattua aluetta. Toki me hommattiin heti amme kun saatiin ensi hätään halvalla mutta se sai sitten lähteä kun remppa alkoi. NIin ja vesivahinkokin sieltä paljastui kun revittiin lattialaatat irti että sellasta.

    Innolla odotan tuota teidän lopputulosta, kiva siitä tulee varmasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, ehkä monessakin vanhemmassa asunnossa on vähän kulahtaneita tiloja. Ihan kivan kuuloinen teilläkin ollut. Toi vesivahinko on kyllä jo pahempi tapaus!

      Mäkin odotan innolla :D

      Poista
  4. Heh, ei se nyt niin paha ollut :) Odotin jotain todella kaameeta, kuten meidän vessa ennen räjäytystä :D Mutta joo, uskon kyllä kuinka innolla odotat uutta vessaa ;) Meillä toi saunaosasto on vähä samassa kastissa, alusta asti on puhuttu rempasta joten sille ei oo viittin tehä yhtään mitään, tosin sitä remppaakin saa varmaan vielä tovin odotella :S

    Mutta toivottavasti remppa sitä ekaa vastoinkäymistä lukuunottamatta sujuu ongelmitta, lopputulos on varmasti upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä, ootko sä nyt ihan tosissas? Mun mielestä toi on niin järkky! Ai tekin olette kärsineet kammottavasta huussista ;D Meidän kylppäri ja saunaosasto odottelee kans remontoimista, mutta se joutuu odottamaan. Ei tuota rahaa kasva kuitenkaan puussa :/

      Toivotaan joo, vähän jännittää kyllä jo että olis tulossa toinenkin vastoinkäyminen... Odotan kyllä ite ihan hulluna jo lopputulosta! :D

      Poista