Forever C9-ohjelman yhteenveto (liikunnat vko 36)

maanantaina, syyskuuta 07, 2015

Voi mitä haipakkaa mun viikonloppu oli! Siis ihan vaan hyvällä tavalla. Pääsin purkamaan tätä kosmetiikkaintoiluani blogimiittiin Järvenpäähän ja illan vietin vielä ystäväni Minnan kanssa goodiebageja tutkaillen ja ihan vaan oleskellen. Sunnuntai menikin sitten ihan vaan kotihommissa ja pienestä päänsärystä kärsien. Mut sekin tais olla ihan itseaiheutettua. Meidän piti meinaan mennä Minnan kanssa ihan vaan kevyelle aamulenkille, hän kun on toipumassa lentsusta, niin siitä sitten tulikin kevyt yhdeksän kilsaa. En suosittele menemään ihan uutta reittiä, jos lenkin on tarkoitus olla kevyt. Me vaan satuttiin näkemään niin kiva metsäpolku ja lähdettiin sitten sitä pitkin kulkemaan. Kevyestä oli lenkki kaukana. Oli meinaan erittäin vaihtelevaa maastoa missä lopulta käveltiin. Ja mä siis vedin sen ihan suoraan sängystä noustuna, ilman aamupalaa. Tais pääkoppa ottaa siitä itseensä.
Mutta siis blogimiitistä tulette kuulemaan vielä ihan omassa postauksessa. Mun instagram seuraajat jo pääsivätkin mukaan kuvavirran avulla ja näkivät millainen määrä goodiebageja miitistä saatiin mukaan. Vitsit, ne oli niin ihania, joten niistä on tulossa ehdottomasti postausta ja koko miitistä muutenkin!

Mutta mutta, kuulkaas. Se on nyt ohi, Foreverin C9-ohjelma. Viime perjantai oli viimeinen päivä, kun vetelin noita aineita huiviini. Lauantaina olinkin sitten aamun ihan hukassa, kun saikin syödä mitä halusi. Ja se mitä mä tän koko yhdeksän päivää himoitsin eniten, oli kuulkaa ihan vaan aamupuuro! :D Kerron teille nyt kuitenkin vielä vähän tarkemmin, mikä koko tämän C9-ohjelman idea on.


C9-ohjelma kestää siis sen yhdeksän päivää ja siinä yhdeksässä päivässä kropassa pitäisi tapahtua muutosta. Yhdeksän päivän ajan sinun on siis tarkoitus syödä vain tiettyjä sallittuja aineita ja ottaa siinä ohessa näitä ohjelmaan kuuluvia tuotteita. Jokaiselle päivälle kuuluu annos tai useampi Aloe Vera-juomaa, proteiinijuomaa, kuitulisää sekä kapseleita, jotka edesauttavat laihtumista. Ohjelman kaksi ensimmäistä päivää olivat kaikista niukimmalla ruokailulla. Ainostaan sallittuja aineita kohtuudella näinä kahtena ensimmäisenä päivänä sekä muut lisätuotteet. Tämän jälkeen päivät 3-9 sai syödä 600kcl sisältävän annoksen ruokaa, joka tietysti piti olla mahdollisimman vähähiilarinen (täysjyväriisi ja pasta oli sallittuja, mutta itse en syönyt). Jos nyt tiivistetään, niin ruokavalio oli aika pitkälti maidoton ja hiilariton.

gluteeniton hampparisämpylä oli sallittu 600kcl aterialla


Mun mielestä ensimmäiset kaksi päivää oli oikeastaan todella helppoja. Olin kuullut, että ohjelman tehneet pitivät kahta ensimmäistä päivää pahimpina vähäisen ruoan takia, mutta mulle ne oli oikeastaan aika iisejä. Mä olen kokeillut paastoa entuudestaan, joten tiesin mitä odottaa. Päivien edetessä homma alkoi tympiä samankaltaisuutensa takia. En mä niinkään kokenut nälkää, mutta tiettyjen ruokien kaipuu oli kamala. Se aamupuuro, se oli mun listan sijalla yksi. Ei mulla mitään pizzoja tai muitajaan herkkuja tehnyt mieli, vaan ihan kunnon puuro. Raejuustolla mielellään.

Se mikä tässä ohjelmassa oli mulle se kaikista tiukoin paikka, oli noiden aloe vera sekä proteiinijuominen vetäminen. Aloe oli niin ötkyä tavaraa, että mulla meinas jokainen suullinen tulla ylöspäin. Yritin piilotaa sen marjasmoothien sekaan, lantrasin isoon määrään vettä ja lopulta päädyin siihen, että pääsen siitä kaikista nopeiten eroon kun vedän shottina alas. Ja näin mä sit tein. Kulautin yleensä teetä päälle, että sain kamalan maun pois suusta. Tähän väliin silti todettakoon, äidin mielestä maku ei ollut paha. Mun suussa taas oli. Toinen paha oli tuo vaniljanmakuinen proteiinijuoma. Voi luoja miten makeaa ja esanssisen makuista se oli! Viimeisinä päivinä sekin alkoi potkia ylöspäin, mutta sinnittelin ja join juomat kunnialla alas. Tiedän, että on kuitenkin olemassa ihan hyvän makuistakin proteiinijuomaa, tämä ei vain nyt ollut sitä.


Joka päivä olisi pitänyt harrastaa liikuntaa. Tätä en saanut suoritettua kahtena päivänä yhdeksästä. Toisena päivänä ohjelmaa kärsin niin kamalasta migreenistä, että en pystynyt muuta kuin makaamaan. Toisena kertana päivän tunnit eivät vain riittäneet treenaamaan, mutta kyllähän se shoppailu omalla tavallaan on rasittavaa ;) Energiaa mulla riitti kyllä treenaamiseen, eli sen puoleen olisin voinut vetää rankemminkin, mutta mulla on nyt vielä joku lukko tuonne salille menemisen kanssa, joten olen Taren kanssa harrastanut ahkerasti tuota ulkoilua ja se on kyllä tehnyt todella hyvää muutenkin. En sitten tiedä, jos olisin kunnon salitreeniä tehnyt, että olisi mun energiat sitten riittänyt kaikkeen.


MA: Kävely 50min 5km
TI: Kävely 40min 4km, VoimaMinä kuntotesti
KE: - (shoppailua 3h)
TO: Kävely 50min 5km
PE: Kävely 40min 4km
LA: Aamulenkki tyhjällä vatsalla 50min 5km
SU: Aamulenkki tyhjällä vatsalla 1h40min 9km



Mitä sitten kävi, tapahtuiko kropassa muutoksia tänä yhdeksänä päivänä? No kyllähän muutosta tuli. Paino tippui 3kg300g. Senttejäkin lähti, rinnanympärys pieneni 5cm, vyötärö 1cm, lantio 2cm, reidet 3cm ja sääristä 2cm. Käsivarsista ei lähtenyt yhtään. Kyllähän tuossa on siis ihan hyviä tuloksia yhdeksässä päivässä saavutettuna. Niksu myös huomasi, että kroppa tuntuu kiinteämmältä ja näytää tietyistä kohdista paljon pienemmältä. Hitsi että tuli hyvä mieli! En mä kärvistellyt ihan turhaan kuitenkaan :D

Mutta, uskonko mä tähän ohjelmaan täysin? Joo ja en. Kyllähän jo mun maalaisjärki sanoo, että tällaisella ruokavaliolla tulee kroppaan muutoksia. Olen aikanani tiputtanut 40kg painoa oikeastaan syömättömyydellä, joten pieniruokainen yhdeksän päivää tekee varmasti samaa. Mutta....mä myös uskon, että nämä tuotteet ovat edesauttaneet kroppaa pysymään virkeänä ja lisänneet näin ollen kalorien palamista. Selvät ohjeet myös auttoivat pysymään oikealla polulla eikä lipsahduksia päässyt tapahtumaan tämän johdosta kertaakaan. Suosittelisinko ohjelmaa? No tämän testauksen perusteella kyllä. Tämä antaa sen oman alkubuustin kohti parempaa ruokavaliota. Pakko meinaan sanoa, että nyt tekee mieli vain syödä terveellisemmin ja annoskoot ovat pienentyneet siinä missä vatsalaukku pieneni. Tänäänkin söin päivälliseksi cannelloneja, kun Niksu on niitä pitkään toivonut. Herranpieksut kun täytti vatsan nopeasti! Aion jatkossa siis ehdottomasti jatkaa terveellisellä linjalla ja pitää herkkupäivinä vain lauantait tai joka toisen lauantain. En meinaan halua kuitenkaan kieltää itseltäni kaikkea. Mun mielestä kaikkea kohtuudella toimii.


Ja vaikka kuinka mä tuota aloe vera juomaa olen mollannut sen pahan maun takia, niin tiedättekö mitä? Mä aion silti jatkaa sen juomista. Vaikka kuinka ötkylän makuista se onkin, niin se taisi saada mun naaman ihon voimaan paremmin. Niksu ja äitikin ihmetteli, miten mun kasvojen sävy on tasoittunut ja samalla pahimmat finnirykelmätkin pienentyneet. Aloe verahan taitaa olla kyllä melkoista ihmeainetta, ainakin mitä olen kuullut siitä.

Mutta tällainen kokeilu siis. Mitäs olette mieltä, innostaisiko teitäkin kokeilla tätä ohjelmaa?

*Forever C9-ohjelma saatu testiin

You Might Also Like

7 kommenttia

  1. Toi aloe vera on just sellaista, mikä tehoaa sisäisesti ihoon. :) Ei varmasti kaikilla, mutta useilla. Tosi kiva kuulla, että sullakin toimi, harmi, että maku oli karmee. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mä alan onneksi jo tottumaan siihen makuun. Mutta ei se silti mitään herkkua ole. Ja varmasti jää vakituiseen käyttöön :)

      Poista
  2. Moi! Arvasin että auttaisi ihon kuntoon sullakin tuo juoma :) Mä juon juuri ihon, vatsan, hiusten ja kynsien takia joka päivä sitä, kun monet muut keinot oli jo koetettu. Ja sulla tulee auttamaan enemmänkin, tossahan ei ollut kuin vasta vähän yli viikko! Kiva kun jaksoit tehä ohjelman loppuun, monta senttiähän siinä jo lähti niin varmaan kiva spurtti syksyyn. Mullakin yllättäen annoskoot pieneni xD Liikuntaa lisään, täytyy ottaa sulta mallia ;) Ihanaa syksyn alkua ja viikkoa sinulle <3 Mä yritän nyt saada liikunnasta taas tapaa kun olen retkahtanut laiskotteluun :D

    Terkuin Noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olin todella yllättynyt, miten paljon vaikuttikin ihon kuntoon. Toki siihen saattoi vaikuttaa myös maidoton ja viljatonkin ruokavalio. Mutta tietää, että aloe tekee hyvää, niin pitäähän sitä juoda senkin takia :)
      Liikuntaa vaan, se piristää myös :)

      Poista
  3. Hienoja tuloksia! Onpa kiva kuulla että Aloesta oli apua susäisesti. Itsellä ei ole kokemusta mutta miksi ei voisi kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä voisin nyt suositella kokeilemaan Aloe juomaa. Se tuntuu tekevän niin hyvää :)

      Poista
  4. Aloa juomaa saa erimakuisina myös.

    VastaaPoista