Viikko 17

maanantaina, toukokuuta 02, 2016

Migreenimöykyn maanantai moikkaus!

Migreenihän se sit taas meikäläisen valtasi. Tai no mikälie niskaperäinen päänsärky mussa nyt sit taas velloo, en ole ihan varma. Olo on ollut kuin jyrän alle jääneellä enkä voi sen vieläkään sanoa parantuneen. Eilen iltapäivällä tää otti ja kolkkasi mut ihan totaalisesti. Oli pakko käydä päiväunille, mutta eipä se kyllä auttanut. Pahensi vain tilannetta. Sen vuoksi epäilen tän olevan niskaperäistä. Yleensä migreeni helpottaa nukkuessa, tämä pirulainen on pahentunut. Tai sitten tämä on näiden kahden sekoitus. Niskoista kimmonnut migreeniksi. Tällä hetkellä mua juilii niin vietävän ärsyttävästi vasenta puolta niskasta ja sieltä nousee kallonpohjanlihaksiin, joka aiheuttaa mulla kamalan pahoinvoinnin. Eilen illalla lähdin jo kahdeksalta nukkumaan. Saman ajattelin tehdä ihan näillä näppäimillä. Uni on silti parasta.


Viime viikko alkoi ihanissa merkeissä! Kevät on tehnyt niin nopeasti tuloaan ja eilen sitten tuntuikin jo ihan kesäiseltä. Käytiin aamupäivällä äidin ja isäpuolen kanssa syömässä eikä tarvinnut pitää takkia lainkaan! Ja sama homma tänään. Mitä nyt aamulla on ihan himppusen kylmä kun mittari laski alle nollan, mutta nopeasti se aurinko lämmitti ilman. Tänään oli jo +19 astetta! Siis ihan p-a-r-a-s-t-a! Ja mikä vielä huipumpaa, tätä keliä on luvattu koko viikolle. Torstai vapaa ja perjantaina etäpäivä, eli pitkä viikonloppu toisinsanoen. Odotan nyt jo kovasti, sillä mä ajattelin asuttautua tuohon etupihalle auringon alle :D



En tiedä miten mä olen nyt ollut niin kauhian kiireinen. Tai ainakin siltä musta tuntuu. Olen viipottanut menemään paikasta toiseen kauhiaa kyytiä ja siitä sitten maksan kamalalla univelalla. Kiire ja väsy siis painaa täällä. Ja en edes tiedä mistä tää kiire on mulle tullut :D Oikeasti mulla on kylä työt vieneet suurimman osan mun mehuista. Meille on tullut töihin joku ihme kiireaika ja ylitöiksikin meni viime viikolla, mitä mä siis oikeastaan en joudu ikinä harrastamaan. Kun töissä joutuu painamaan 110% ellei jopa enemmän, huomaa sitä kotiin tultua, ettei pää kykene enää mihinkään muuhun kuin unen ajattelemiseen.


Liikunnat on siis tämän väsymyksen ja kiireen vuoksi jääneet aika olemattomiin. Ja ainiin, mun olkapään! Mähän sanoinkin teille viime viikolla siitä. Selvisihän se syy, mikä siellä kipeytyy. Toimistotyöläisen perusvamma kuulemma. Huonontuneen ryhdin takia olkapäät ovat tulleen eteen ja alaspäin ja näin ollen on tila noille lihaskiinnikkeille ahtautunut liiaksi. Kun ne kiinnikkeet sitten hinkkaa siellä luuhun, se turpoaa entisestään ja kipeytyy kahta pahemmin. Mun olkapäälle tuli käyttökielto ja odotan aikaa fysioterapeutille. Salitreeni on oikean käden osalta siis ainakin pannassa ja pakko myöntää, että tämä vähän lannistu mun sali intoilua. Ja tää kelikin kyllä saa oman osansa syyllisen olemisesta :D Nyt pitää siis vain alkaa parantamaan ryhtiä, että saadaan olkapään toiminta normalisoitumaan.

MA: Kävelylenkki 50min 5km
TI: Kävelylenkki 50min 5km
KE: Kävelylenkki 40min 4km
TO: -
PE: -
LA: -
SU: - (päänsärky)



Lauantaina käväistiinkin aamupäivällä Anne-ystävän 30-vuotis kahvittelulla. Voi nam mitä voileipäkakkua oli tarjolla! Illalla sitten mentiinkin veljen tykö jossa herkuteltiin tämän vuoden ensimmäiset grilliruoat apua miten hyvää!!! ja Skeit oli tehnyt munkitkin ihan itse. Nekin oli niin maukkaita! Oli kyllä ihana vappu, kun ei tarvinnut juhlia mitenkään ihmeemmin. Hyvä ruoka ja parempi seura teki siitä ihan täydellisen. Ajeltiin vasta iltasella pois.


Mutta nyt tää mun pää taas kiukuttelee, eli parempi lähteä unen maille.
Ihanaa alkanutta aurinkoista viikkoa <3

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Tiedän ton tunteen, kun niska-hartia-selkä-linja vetäsee kunnon migreenikohtaukset käyntiin. Mulla on ollut viimesen 2 kk sillai,että se kohtaus voi iskee ihan minuuteissa ja koko ajan on vähän niinkus huono olo. Oon käynyt hierojalla ja syönyt kaiken maailman lihasrelaksantit, mutta aina välillä se olo vaan hyppää. Lisäks mulla se menee aina siihen,että puhutaan vähän norjaa..

    Mutta uni auttaa aina! :) Tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa aika hyvältä viikolta <3
    Aurinkoa tähän viikkoon!

    VastaaPoista
  3. Nuo niska-hartiaseudun ongelmat on kyllä tosi inhottavia! Kärsin muutama vuosi sitten niska-hartiaseudun lihaksen/hermon jumiutumisesta, jolloin en saanut päätä käännettyä kunnolla sivulta toiselle ja pääkipu oli ihan jäätävä.

    Paljonko treenaat salilla yläselkää? Ite oon huomannut, että se on todella tärkeää istumatyöläiselle! Enää en ole saanut noita "niskakramppikohtauksia" ja ryhtikin on parantunut. Oma lempparini on kulmasoutu, pistää veren kiertämään päässä asti. :D

    Aurinkoista viikkoa! :)

    VastaaPoista