Liikunnat vko 35 - kilot karisee

maanantaina, elokuuta 31, 2015

Aamulla oli taas aika punnituksen. Olo ei ole tuntunut yhtään ihmeelliseltä, ei kevyemmältä ei raskaammalta, mutta painopa oli tullut alas taas yhden kilon verran. Eli tällä hetkellä neljässä päivässä paino on pudonnut 2kg. Kyllähän tässä siis jotain tapahtuu. Mutta onko tiputustahti hiukan liian suuri? Vähän on sellai kutina, että normaaliin ruokavalioon palatessa paino varmasti kipuaa lähemmäs lähtösummaa. Paitsi, varmasti tulen tekemään muutoksia. Aion pysyä terveellisemmän ruoan parissa. Tai olenhan niin tehnyt jo ennen tätä kuuriakin, mutta repsahduksia tuli turhan usein ja annoskoot olivat varmasti liian suuria. Hiilareita aion myös syödä jatkossa enemmän kuin tässä kuurissa on. Mä en meinaan aio luopua mun aamupuurosta. Olen kaivannut sitä kaikista eniten tässä viidessä päivässä. Ihan kamala himo puuroon, voitteko kuvitella :D Vielä on siis neljä kokonaista päivää jäljellä kuuria, mutta veikkaan että nyt painon tippuminen rauhoittuu.

Viime viikko oli kyllä aika kiva. Pääsin käymään Joe Blascon bloggaajatilaisuudessa, josta tulette kuulemaan vielä enemmän. Samalla reissulla käytiin blogityttöin kanssa kurkkaamassa uuden karhea Urban Decay piste Sokoksella. Hei tiesittehän, Urban Decay on saapunut Suomeen! Tää oli mulle ainakin ihan mielettömän kiva uutinen. Nyt pääsee helposti käsiksi mielettömän hyviin meikkeihin, joita ennen on saanut tilattua vain ulkomailta. Ja siis Urban Decayllahan on kuuluisat Naked paletit. Meinasi meinaa tarttua pikavisiitillä yksi mukaan. :D



Ajatella, huomenna on jo syyskuu. Viime viikolla lenkkeillessä huomasin kyllä syksyn tuoksun jo saapuneen ja illat alkavat olla kymmenen aikaan jo ihan pimeitä. Tällaiselle kynttilähullulle on muuten ihanaa päästä taas nauttimaan illanhämäristä kynttilän valossa. Se mistä mä en tykkää yhtään, on tuo aamupimeys. Järkytti tänä aamuna meinaan aika pahasti! 4:45 oli ihan pimeää vielä. Nyt nää aamuherätykset sitten alkaakin taas tuntumaan ihan mieletömän vaikeilta. Mulle ei ole ollut ongelma nousta niin kamalan aikaisin, kun on ollut valoisaa. Mutta tuo pimeys, sen takia en meinaa saada silmiä auki. Tähän se olis taas totuttava.




MA Kävely 50min 5km, kotivatsatreeni
TI: Kävely 1h 6km
KE: -
TO: Kävely 40min 4km (C9 kuurin aloitus)
PE: - (migreeni)
LA: Aamulenkki tyhjällä vatsalla 40min 4km, uinti 40min 1000m
SU: Juoksu 30min 4km



Viime viikon liikuntoihin olen ihan superylpeä, vaikka pari lepopäivää tulikin. Toinen blogitapahtuman vuoksi ja toinen sen kurjan migreenin. Lauantaina kuitenkin reippailtiin kaksin verroin ja eilinen sunnuntain lenkki löi mutkin älläkällä. Juoksin sitten ensimmäistä kertaa ikinä neljä kilsaa putkeen! Siis IKINÄ! Mulla on ollut niin huono kunto jo pitkän aikaa, ettei juoksusta ole oikeastaan tullut kunnolla mitään. Kaksi kilsaa olen jaksanut just ja just. Eilen sovittiin Niksun kanssa, että hän lähtee pyörällä mun kanssa lenkille, ettei tartte mennä yksin. Sanoin ottavani vähän etumatkaa, kun hän vielä teki muutamia juttuja ennen lähtöämme. Ajattelin olla ketku ja juosta vähän matkaa häntä karkuun, että pääsen kettuilemaan hänelle kuinka kauan toisella kesti :D No, juoksu tuntuikin niin kevyeltä etten malttanut lopettaa sitä ensimmäiseen mutkaan vaan päätin mennä metsätielle asti. Sinne päästyni vaan jatkoin, kun se tuntui niin kevyeltä. Niksu jo ehti säikähtää mitä mulle on tapahtunut, kun ei meinannut löytyä. Oli ihan mieletön draivi ja vitsit, tein uuden henkilökohtaisen enkan :) Fiilis oli ihan mieletön ja olin itsestäni todella ylpeä. Kai sitä saa olla?

Uinnista olen myös nyt innostunut ihan mielettömän paljon! Tekee niin hyvää kropalle ja kokonaisvaltaista liikuntaa. Vähän suunnittelin, että jos vähintään kerta viikkoon pääsisi uimaan. Varsinkin aamu-uinti tekee kropalle niin hyvää. Tekniikka on kyllä vielä ihan hakusessa, mutta kyllähän mä pian vetelen sille kuin hylje konsanaan. Tällä hetkellä olen hitaasti liikkuva maitovalas :D

Ja sitten vielä lisää motivaatiota. Huomenna alkaa VoimaMinä valmennus ja odottelenkin innolla, mitä tuleman pitää. Eli nyt jonkun aikaa blogissa tulee näkymään näitä hyvinvointiin ja liikuntaan liittyviä postauksia hieman enemmän. Mutta ei hätää, te ette todellakaan pääse karkuun mun kosmetiikkaintoilua. Niitäkin on tulossa vaikka millä mitalla ;D

You Might Also Like

9 kommenttia

  1. Toi on aivan huikea fiilis kun huomaa pystyvänsä johonkin uuteen asiaan (esim. siihen juoksuun). Mä aloitin tänään käymään uudella salilla ryhmäliikunnoissa ja vähän vaatii totuttelua. Vanhassa paikassa käytettiin vaan käsipainoja ja tuolla taas niitä levytanko juttuja.
    Pimeys on kyllä todella väsyttävää. Teen pelkkiä yövuoroja töissä niin kauhulla odotan sitä kun aamulla on pimeää kun menen nukkumaan ja kun herään on taas pimeää :D
    Tuolla uudella sali kortilla saa käyttää uimahallia parina päivänä viikossa, aina sitäkin suunnittelen, mutta jotenkin hirveä kynnys mennä sinne.
    Kintsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan mielttömän hyvä fiilis, kun juoksu vaan rullasi. Kai noista mun mäkijuoksuista on ollut jotain hyötyä, kun nyt tasainen juoksu menikin paljon helpommin :)
      Voi, nyt äkkiä käyt kokeilee sitä uintia! Se tekee kuule niin hyvää! Ihanaa, että sielläkin treenataan. Saan teistä voimaa omaankin treeniin :)
      Mut pelkkää yötä, huhheijjaa. Mä en pystyis :D

      Poista
    2. Kiva kuulla, että säkin hyödyt jotain näistä jorinoista :D
      Meillä on 7 yötä ja 7 vapaata aina niin kyllä ne menee kunhan saa sen ensimmäisen yön alta pois ja saa rytmin siirrettyä. :)
      Pitää jossain vaiheessa kokeilla tuota uimista, menen sinne jonnekin mummolinjalle vaan suosiolla :D

      Poista
  2. Tuohan on jo loistava saavutus! Meikäläinenhän ei juokse kuin max yhden kilsan suoraa huutoa, koska keuhkot niin heikot ja hapenottokyky olematon.

    Vielä kärsit migreeneistä? :( Mä jotenkin oletin, että olit päässyt jo niistä pirulaisista..

    Halauksia maitovalaalle. ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään uskonut kykeneväni tuohon suoritukseen, tuli ihan puun takaa itelleki :D Ja varmasti säkin pystyt, jos käyt treenaa sitä :)

      Joo, aina silloin tällöin se migreeni tulee. Vähentynyt kyllä ihan sika paljon! Ei tartte enää joka viikko sitä kuulostella :)

      Maitovalas ottaa halit lämmöllä ♥

      Poista
  3. Oot kyllä super! ♥
    Tsemppiä projekteihin ja lähetäs tännekin vähän sitä energiaa liikuntaa varten ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi muru, kiitos ♥ Mä annan sulle ens kerralla vähän ensua ;D

      Poista
  4. Wihii, mahtava juoksuenkka! Siitä se lähtee. :)

    VastaaPoista