Ihana punainen pallero

tiistaina, huhtikuuta 29, 2014

Istuskelin tässä työpisteellä koneen ääressä ja selailin blogeja läpi. Välillä katse harhautuu pihalle, onhan tästä niin hyvä kiikarointi paikka takapihalle. Sitten havaitsin maassa jotain punaista liikkuvan.


Samassa rääkäisin itselleni, PUNATULKKU!
Kamera käteen ja nopeasti räpsimään muutama kuva todisteeksi itselle. Tää on ensimmäinen kerta koskaan, kun näin punatulkun. Tai jos olen joskus nähnyt, niin en ainakaan sitä muista. Mä rakastin lapsena punatulkkuja. Muistan kuinka koulussa tehtiin alkutalvesta ihania punarintaisia silkkipaperi tulkkuja ja nyt sellainen sitten koreili meidän takapihalla. Tulkkuparinskunta kaiveli maasta ruokaa ja mä sen kun hymyilin näylleni. :)


Harmillisesti mun kameran pitkä putki oli jossain kaukaisuudessa, enkä sen takia saanut kunnon kuvia. Mutta onpahan todistusaineistoa itselle ;) Voi sit pienestä ihminen ilostua :D
Oletteko te nähteet punatulkkuja livenä?

You Might Also Like

7 kommenttia

  1. Punatulkkuja näkyy kyllä tooooosi harvoin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin näkyy! Toivottavasti tää pariskunta palaisi pihallemme vielä uudelleenkin :)

      Poista
  2. Joo-o, kyllä niitä välillä näkee:) oliko nekin astetta isompia siellä maalla ja joko se niksu sai sen kanakopin rakennettuu=) Sieltä oli varsin eksynä tänne meillekki parit pörriäiset ko olivat iha järettömän kokosia:D Oikein riemukasta (urheilullista) vappua sinne, tää lähtis nyt töihin että pääsee kotio aikasemmin x)
    -Skeit-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt en kyllä osaa sanoa, että oliko nää normaalia isompia, kun ekaa kertaa näin ;D Mutta pullukoilta kyllä näyttävät :D Tuli muuten mieleen, että meidän lampeen on kaksi jättikokoista rupikonnaa kutinut. Voi olla, että takapiha parveilee miniruppiksia kesällä :D
      Mites teitin vappu män? ♥

      Poista
    2. Pari lasia valkkaria ja nukkumaan:) Joo tuli rillattuu ja käytyy lenksalla. Aikasin nukkumaan, perus settii....
      Onnex on jo perjantai:)

      -Skeit-

      Poista
  3. Olin ensin että mitä ihmettä, eikös punatulkku oo ihan normi näky pihamaalla, mutta sitten aloin miettiä että koskakohan oikein oon moisen viimeeksi nähny :D Ei pysty muistaa. Tai saattaishan niitä näkyä, jos kiinnittäis huomiota. Onneksi nyt pojun myötä on itsekin alkanut näkemään asioita uudella tavalla, kun yhdessä ihmetellään kaikenlaisia juttuja ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiäkkö, mä oon lapsesta asti aina ollut sillee, miks punatulkkuja ei näy ikinä. Olin niin iloinen kun näin. Ja mä siis oikeasti vielä kattelen lintuja paljon, periä isiltä, hän kun on lintubongari ja tyttönsä opettanut samoille linjoille ;D Mutta ihan varmasti lapsen myötä asioita katsoo ihan uudessa valossa <3

      Poista