Liikunnat vko 17 + arvonnan voittajat

maanantaina, huhtikuuta 28, 2014

Jos liikuntapölinät ei nappaa, niin kurkkaa vaan heti alhaalta, että mahdoitko voittaa arvonnassa ;)

Huhheijaa! Olipas kuulkaa viikko. Olen toisaalta ihan tyytyväinen, että se on ohi. Viime viikko oli fyysisesti, mutta samalla myös henkisesti todella raskas. Eeeiii, mitään vakavaa ei ole sattunut, vaan ihan vaan tästä liikkumisesta ja tuloksista on kyse. Ensimmäistä kertaa tässä kunnon treenaamisen aikana tuli ahdistus ja murhe. Musta tuntuu, että mitään ei tapahdu. Paino ei tunnu liikkuvan mihinkään. Peilistä katsoo edelleen pullavatyyppi takaisin. Treeni ei kulkenut sit lainkaan miten olis pitäny. Painot tuntui tuhottoman raskailta ja lenkkeillessä tuntui kuin olisi mudassa kävellyt. Vatsalihaksia tehdessä tuntui, että kuolema tulee just eikä kohta. Perjantaina Niksulle purin olotilaani ja itkuhan siinä pääsi. Niin todellinen turhautuminen otti mussa suuren vallan. Teki ihan mieli lyödä päätä seinään, kyllä tää tästä. Ihan normaalia kai on, että välillä junnataan paikallaan eikä paino tule alas sellaista tahtia kuin itse haluaa. No ei tietysti. Jotenkin se vaan otti viime viikolla henkisesti niin koville. Nyt onneksi olotila on miljoonasti pirtsakampi.

Niksu sitten lähtikin lauantaina salille pikkasen ohjastamaan menoa. Oltiin kolmistaan, äiti siis mukaanlukien. Oli kiva olla yhdessä ja treeni olikin ehdotomasti viikon parhain. Sain taas tehtyä ennätyksiä ja yksi syy siihen varmasti on Niksun käskytys ja tsemppi. Prässissä päästiin taas 10kg ylöspäin, eli 110kg on nyt rykäisty ylös. Niksu teki mulle kunnon hauistreenin ja nyt vetäisin kolmen sarjat kymmenen kilon painoilla. Jumatkuikka! Teki muuten pahaa siinä treenihetkellä. Saatoin päästää muutaman kirosanan, kun Niksu käskee nostamaan sitä viimeistä toistoa ylös, kun itse olisin lopettanut edelliseen. Mutta ei. Sama homma rintalihastreenissä. Pitäis varmaan useammin käskeä Niksu mukaan rääkkäämään ;D Treeni meni kyllä just sinne minne pitikin. Paikat ovat olleet pitkästä aikaa oikeasti ihan muussina. Nyt olenkin pari päivä pitänyt Niksun käskyjen mukaisesti vapaata. Kuulemma kohta olen vielä ylikunnossa, jos jatka samaan malliin. Kehon pitää oikeasti saada myös levätä. Olen huomannut, että kunnon lepopäivät ovatkin jääneet multa kokonaan puuttumaan. Ehkä senkin takia viime viikolla oli vierystilassa vähän sanomista. Eilen ja tänään on siis otettu vähän rauhallisemmin, mutta huomenna on kyllä jo päästävä salille takaisin.


Meillä siis Niksu on se, joka tietää tästä treenaamisesta vähän enemmän. Itseoppinut hän on, mutta on ollut kovin kiinnostunut aina treenaamisesta ja sen näköinen hän kyllä on. On siis ihan kiva, että multa löytyy kotoota tuollainen henkilökohtainen personaltrainer, mutta on kyllä myönnettävä, että melkoinen piiskurikin hän osaa olla ;D Ehkä ihan hyvä, mä kun olen meistä kuitenkin se joka herkemmin luovuttaa kesken. Tai ainakin ennen luovutin. Olen tässä treenaamisen ohella löytänyt itsestäni ihan uusia puolia. Mä olen paljon sitkeämpi kuin ennen. Itsekuri on kasvanut ja olen todella oppinut pitämään niin treenaamisesta kuin syömisistänikin kiinni. Mitä nyt tänään annoin itselleni luvan syödä pannaria, kun on ollut ihan möllötysolo. On todella mahtavaa ollut löytää itsestä jotain sellaista, mitä en uskonut minussa edes olevan. Mä olen meinaan aina ollut se herkutteleva sohvaperuna, joka paljon mieluummin valitsee telkkarin urheilun sijaan. Nyt on tilanne ihan toinen. Huomaan sen siitä, että mun lempisarjat on niin pahasti jäljessä, että pelkään jääväni niistä ihan pihalle. Emmerdaleista en meinaan luovu ;D Mutta kuitenkin, olen siis iloinen siitä, että olen löytänyt itsestäni uusiakin puolia.


MA: Kävely/juoksulenkki (ylämäet juosten) 1h5min; 6,5km
TI: Kävelylenkki 35min 4km, vatsalihakset - istumaannousu 100, rutistus 50 jalkojennosto 50
KE: Salitreeni 1h20min, kävelylenkki 35min 4km
TO: Salitreeni 1h25min, kävelylenkki 40min 4km, vatsalihakset - istumaannousu 100, jalkojennosto 50
PE: Kävelylenkki 40min 4km
LA: Aamulenkki tyhjään vatsaan 40min 4km, salitreeni 1h25min
SU: Aamulenkki tyhjään vatsaan 40min 4km, haravointi 2h, ratsastus 30min, tallityöt 1h


Harmillisesti eilen oli vika päivä hoitopolleni kanssa. Polle lähti töihin vaihteeksi ja mulla taitaa tulla todella hevoseton kesä. Veikkaan kyllä, että käyn ainakin kerran vaeltamassa, koska hinku sinne hevosen selkään tulee olemaan kova hetken tauon jälkeen. Harmittaa kyllä ihan vietävästi, että ihana karvakaveri lähti muualle, mutta tuleehan se sieltä vielä takaisinkin. Nyt sit tallipäivien kokonaan poisjäämisen vuoksi ajattelin ottaa vielä kovemman treenisykkeen päälle, josko kesäksi vielä saataisi jotain tuloksia aikaseksi. Mutta mullahan tästä on tarkoitus tehdä ihan koko elämän remontti. Mä en siis diettaa, vaan yritän syödä terveellisemmin ja paremmin sekä liikun parhaani mukaan. Pitkäaikaiset tulokset on hakusessa, ei mikään pikalaihdutus. Ei enää toista. 40kg:n tiputus on mulle joskus ollut niin kova rääkki, että haluan kuitenkin kehon pysyvän kunnossa. Treeniä, treeniä vaan :)


Riittää liikunnasta lörpöttely. Veikkaan, että teitä kiinnostaisi kovasti jo tietää, ketkä kolme teistä onnekkaista sitten voittikaan ihanan suloiset titiMadam-korut. Arvon random.org suoritti arvonnan kanssani.
Rumpujen pärinää......


ONNEKSI OLKOON!!!

Otattehan pikaisesti yhteyttä sähköpostiini  myfantazya (a) gmail.com tietojenne kanssa, että voin lähettää ne eteenpäin? :)

Tästä siis jatkuu vappuviikko. Onkos teillä jotain kivoja suunnitelmia vapuksi? Mä ajattelin ainakin treenata :)

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Ootko ajatellut, että voisit tehdä lenkit ja salitreenin eri päivinä? Ja muistathan syödä tarpeeksi hiilareita tuon liikuntamäärän kanssa? Muuten ei jaksa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monesti salin jälkeen olevat lenkit on ihan vaan palauttavia. Tekee rääkätyille lihaksille ihan hyvää rento kävely. En vedä mitään tappolenkkejä yleensä sen jälkeen ;) Hiilareit tulee kyllä joka päivä, niitä mä en ole tosiaan unohtanut. Sen ainaisen leivänpuputtamisen lopetin, mutta esim. puurosta saan hyvin hiilareita :) Ihana Irina, kun olet jaksanut näihin liikuntoihin ottaa kantaa <3

      Poista
    2. Tottakai otan kantaa, aina kun vaan lamppuja syttyy päässä :D Ja miten, otatko palauttavan hiilaripitoisen esimerkiksi juoman heti treenin perään ja siihen noin 1,5-2h päästä kunnon ateria hiilarineen päivineen? Mä en tiedä, mut jotenkin mä silti jättäisin ne lenkit salipäiviltä pois, venyttelisin vaan ja nauttisin palkkarin ja ruoan. Sitten vaikka muina päivinä lenkit ja vähän vaikka reippaammin.... Tosin mä en ole asiantuntija, voi hyvin olla, että Niksu tietää paremmin. :D

      Poista
    3. Mä menen yleensä salille suoraan töistä, olen sitä ennen syönyt maitorahka-bona sekoituksen ja sitten treenaamaan noin puolitoistatuntia siitä. Treenin jälkeen suoraan kotiin ja yleensä syön ihan kunnon ruokaa. Mä en ole lähtenyt noihin palauttaviin tai muihinkaan lisäravinteisiin ainakaan vielä. Kuulostelen kroppaa nyt tällä nykyisellä syömistavalla ja jos tuntuu, ettei se riitä, niin sit proteiinia mukaan lisää. Hiilareita en tosiaan usko tarvitsevani. Palautuminen on ollut nopeaa ja jaksaminen on ollut koko ajan hyvä. Paitsi mitä tuo viime viikko. Möllötti :D Veikkaankin, että viime viikon jaksaminen olikin pitkälti kiinni siitä tuloksettomuudesta. Se vaan pistää mieltä vähän matalaks. Mutta pitää kuulostella, jos yhtään tuntuu siltä, että lenkit on liikaa :)

      Poista
  2. oo ihanaa ♥
    mitä tietoja sinne spostiin pitäis lähettää, riittääkö ne jotka jo tiedätkin?

    nii ja ihan huisit liikunnat taas! Mäkin kyllä peräänkuulutan niitä lepopäiviä :) Ja pikku herkkuja pitää aina tarpeen tullen itselle suoda, ettei mee liian tiukkapipoiseksi touhu ;) pannari oiskin niiin hyvää, toinen mitä mun on pari päivää tässä tehny mieli on vohvelit! Pitäis vaa eka hakea vohvelirauta äidiltä lainaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sun tiedot multa tosiaan löytyykin jo :)♥ Pistän ne eteenpäin titiMadamille ja he ottavat sinuun varmasti yhteyttä.

      Hämmästelen kyllä itsekin, miten hyvät liikunnat viime viikolle silti tuli, vaikka möllötystä ilmassa olikin. Mutta lupaan, että otan paremmin noita lepopäiviä :)
      Joo, ei saa olla ihan liian tiukkapipoinenkaan syömisten kanssa. Alkutiukkuus oli hyvä, mutta nyt kun olen päässyt irti siitä kaameasta karkkikoukusta ja kuitenkin suon sen yhden herkkupäivän, on kaikki mennyt paremmin kuin hyvin. Oikeastaan karkkia ei enää edes tee mieli!
      Jahas, mä tiiänkin mitä sit tarjota, kun tuutte kylään ;)

      Poista
  3. Oiih, niin iloinen oon kun arpaonni osui kohdalle!:-) Pistin sähköpostia!:-)

    - Jelena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Posti tuli perille. Onneksi olkoon vaan :)

      Poista
  4. Laitoin nyt Sinulle sähköpostia, aivan liian myöhään.
    "Sniif, kyynel, nyyhky"
    Aurinkoisempia päiviä toivoen ja toivotellen
    Neiti Kesäheinä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, kuinka harmittavaa. :( Vastasin sinulle postiin.

      Poista