Maailmanmatkailija

maanantaina, tammikuuta 16, 2012

Se en ainakaan ole minä...

Onko kenties noloa myöntää, etten ole koskaan käynyt Tukholmassa saati edes Tallinnassa, vaikka laivat puksuttelee niihin suuntiin harvase päivä? Olen kerran, siis vain kerran, eläessäni käynyt ulkomailla Turkin Alanyassa, enkä siitäkään muista juuri mitään, paitsi rantarallin (sisko ja veli nimesi tämän kun jäin aina kiinni aaltoon sen saapuessa rantaan, kauhea se pyörre :D). Mieleen on myös jäänyt ne ihanan mehukkaat persikat jota söimme rannalla, mutta that´s it. Mä olen melkoisen köyhä näissä matkustelu jutuissa. Haluaisin siis kovasti, erittäin kovasti...Palavasti! päästä matkustelemaan. Alkuun olisi varmasti hyvä aloittaa tällaisella perus Ruotsin tai Viron risteilyllä (älkää nauranko, mua oikeasti hävettää myöntää..) ja pikku hiljaa avartaa laajemmille vesille.


Ihan ehdottomasti haluan päästä käymään Venäjällä. Mun sukujuuret juontaa sinne isäni puolelta ja tahdon ehdottomasti päästä käymään tuossa suuressa maassa. Nyt en tarkoita vain ja ainoastaan Pietaria tai Viipuria, vaan tahdon päästä syvemmälle, vähintään Moskovaan jopa kauemmas. Isäni osaisi ehkä kertoa paremmin (tietäsköhän ehkä äitikin) mistä päin sukujuureni tulevat, mutta tieto näistä juurista riittää mulle. Sinne on siis päästävä jo pelkästään tästä syystä. Syitä on vielä monta muutakin, mutta paljastettakoon tämä.



Toinen paikka mikä myös kiehtoo, on Islanti. Äitini puolen sukujuuret juontaa sinnepäin, mutta erittäin erittäin kaukaisesti. Olisi siis tästä syystä ihan kiva käydä siellä, mutta ehkä jopa enemmän tämä hevosharrastukseni vetää sinne. Olisi upeaa päästä ratsastamaan sinne upeisiin maisemiin Islannin omalla rodulla. Kyllä se olis vaan ihanaa. Ja tämän hevostelu kyllä veisi mua moneen paikkaan, kuten tuonne isoon Ameriikan maahan, sinne rancheille. Oi kun olis ihanaa ratsastaa kohti auringonlaskua niillä valtavilla tiloilla. Jep, on mulla haaveet.

Eikä toki missään nimessä saa unohtaa perus rantalomia ja maailman tutkimista, kaupunki lomia ja shoppailua, Thaimaasta New Yorkiin. Voisin siis luetella kaikki maat tähän postaukseen. Toiset paikat ehkä kiinnostaa enemmän kuin toiset, mutta mihin vaan olisin valmis matkaamaan.


kuvat: weheartit.com

Voitte siis kuvitella minkälainen mun matkakuume on. Aivan kamala, mutta hassua tästä tekee se, etten oikeastaan osaa kaivata tällaisiin paikkoihin, kun en ole ollut. Melko kivuttomasti tämä kuume siis mulla jyllää. Toistaiseksi vaan muut asiat menee matkustelun edelle. Tukholman ja Viron reissuista ollaan miehen kanssa puhuttu jo monta kertaa ja nämä yritetään varmasti toteuttaa tämän vuoden puolella (pelkään pahoin, että mun merisairaus estää meitä lähtemästä..olen siis ollut lapsena laivalla, mutta vain näillä pikku 20h risteilyillä). Yritystä kuitenkin ilmassa. Ehkä mä sit viimeistään eläkeläisenä pääsen matkustelemaan.

Olen pikkasen kateellinen teille maailmanmatkaajille ;)

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Kerran kun "erehdyt" jonnekin reissuun lähtemään, niin melko varmasti haluat myös uudelleen :) Ainakin mulle kävi näin kun viime talvena matkattiin Kanarialle viikoksi (ed.kerran olin ollut 4-vuotiaana ulkomailla, lukuunottamatta Tallinnaa ja Tukholmaa). Nyt talven tullen tekisi mieli taas kovasti lähteä jonnekin lämpimään, mutta taitaa jäädä haaveeksi tältä talvelta. Eikä ole mitään hävettävää siinä, ettet ole käynyt Tallinnassa tai Tukholmassa, vielä ehdit käydä monta kertaa :)

    VastaaPoista
  2. Heidi: Sen uskon. Sen takia tää mun kuume varmaan niin helppo onkin, kun en osaa tavallaan kaivata ulkomaille. Ja kiitos, kiva ettei mun ehkä tartte hävetä tätä ;)

    VastaaPoista
  3. Mun avomies ei ollut myöskään ikinä matkustanut ulkomaille, paitsi tukholmaan lapsena. On ollut jännää viedä sitä nyt sitten joka vuosi johonkin ja aina on yhtä innoissaan ja ihmeissään :D

    Mutta joo, suosittelen ainakin Tukholman reissua. Ihana kaupunki! :)

    VastaaPoista
  4. Jannika: Jos jostain kaupungista joskus löytyy erittäin hölmistyneen näköinen tyyppi, se olen varmasti minä :D Varmasti olisin myös innoissani ja ihmeissäni niinkuin miehesikin. Ja tukholmaan pääsyä mä täällä jo odottelenkin :) Se vois kuitenkin olla melko helppo toteuttaa :)

    VastaaPoista
  5. Hei nyt reissuun siitä :D Ja sinne Tukholmaan ainakin mieluumin jopa lentäisin kun menisin sillä kirotulla paatilla. Voitte sitten viettää siellä vaikka ne kaksi yötä hotellissa kun siinä kurjassa laivassa. Tallinnaan se laivamatka on onneks sen verran lyhyt että mm niitä kännisiä kanssa matkustija voi vielä sietää :D ja muutenkin kuka siellä laivassa jaksaa olla, mieluumin siellä kohteessa mun mielestä.

    Ja Tukholmaan on itseasiassa jopa halvempi mennä lentäen kun laivalla.

    VastaaPoista
  6. Milma: Samaa mieltä, nyt reissuun! :D Mä en todellakaan jaksais kattoo ketään känniörveltäjiä vaan mieluummin menisin varmaan lentäen. Pitääkin tutkia näitä vaihtoehtoja, kunhan pääsee edes kartalle millon reissuun pääsis lähtemään. Työt vaan haittaa kettumaisesti vapaa-aikaa ja viikonloppuisin riittää paljon muutakin tekemistä. On tää :D

    VastaaPoista
  7. Komppaan täysin Heidin kommenttia! Itsekin olin käynyt pienenä etelässä ja nyt kun oltiin viikko syksyllä Kanarialla, niin matkakuume kyllä nousi!

    Suosittelen muuten ehdottomasti Pietarissa käyntiä - sinnehän pääsee laivallakin Helsingistä ja pikajuna Allegrolla muutamassa tunnissa :)

    Me ollaan lähdössä reilun 1,5 viikon päästä taas viikonloppureissulle Tallinnaan - ollaan yritetty vähintään kerran vuodessa käydä jossakin ulkomailla ihan jo mielenterveydenkin kannalta, että pääsee vähän "tuulettumaan" :)

    Ja suosittelen muuten matkapahointilääkkeitä laivalle, itse kävin taas paketin hakemassa tulevaa reissua varten ja ne oikeasti auttaa :)

    VastaaPoista
  8. Karoliina: Eli kuume senkun kasvaa kun ulkomailla käy. Mä taidankin päästä melko helpolla vielä :D

    Pietarissa haluan kyllä ehdottomasti käydä ja onneks sinne pääsee vaikka miten :) Ja kivaa matkaa teille jo näin etukäteen :)

    Nii, mites mä unohdinkaa noi lääkkeet :D Niitä vissiin saakin ilman reseptiä? Pitänee varuiks ostaa sit kun laivalle lähtee, et selviytyy. Tiiä sit jos ei vaikka pahaa oloa enää tuliskaan.

    VastaaPoista
  9. Kiitos :)

    Juu niitä saa ilman reseptiä apteekista ja taisi paketillinen maksaa jotain 5 euroa. Niitä saa kyllä sitten laivan infostakin ostettua, jos ei tullut niitä ottaneeksi mukaan :)

    VastaaPoista
  10. Karoliina: Hyvä tietää. Paha olo tai oksettava olo on yks inhottavimpia mitä tiedän. Hyvä jos siihen tosiaan saa lääkettä :)

    VastaaPoista