Myyrä

maanantaina, huhtikuuta 23, 2012

Kuinka ihanaa onkaan, kun on lämmintä. Tätä on kyllä odotettu! Eilen oli pakko laittaa kesähuonetta jo pikkasen käyttökuntoon, vaikka vielä sieltä pitääkin jossain vaiheessa kaikki tavarat viedäkin pois lattianhionnan ja hoidon tieltä. Joku ihana mies kun on kesähuonetta pitänyt moottoripyöräpajana ja lattialta löytyy niin öljy- kuin rasvajäämiä. Saapahan itse sen hioa ja hoitaa :D Joskin tämä mamma on sen verta malttamaton, että eilen oli pakko lämpimän ilman vuoksi laittaa kesäkalusteet istuntavalmiuteen, että lämmöstä pääsee nauttimaan. Ja hikihän siinä tuli :D Tare nautti pihatouhuistaan ja välillä ihmettelin, että mitä kummaa se siellä nuuskuttaa. Eikös sitten pitänyt itsekin käydä tutkimassa vähän lähempää, mitä pihalta oikein löytyy.

Pieniä  kummallisia reikiä löytyy jokapuolelta pihaa ja kukkapenkki näyttää kovin tyhjältä, mitä siellä on tapahtunut?


Joku siellä taitaa olla käynyt, mun kukkapenkissä nimittäin ja se ei ole Tare.


Reikiä ihan joka puolella ja kukat puuttuu. No kukahan se olis mahtanut olla? Varmasti joku viheliäinen kukkasipulivaras!


Mä ilolla ja vaivalla istutin niin paljon Krookuksia mun penkkiin ja sieltä nousi pari vaivaista enää :'( Mikäs eläin se koloja tekikään? No myyrä! Millä kummalla mä annan sille porttikiellon meidän pihamaalle? Ruohikkokin on pilalla, reikiä täynnä eikä enää lainkaan tuuhea niinkuin naapureilla :( Meillä oli siis muutenkin tarkoitus pistää takapiha uusiksi näin keväällä, mutten ajatellut sitä kuitenkaan joka kevät tehdä. Millä siis karkoittaa myyriä?

kuvat: Janet

Oli se himputin varas sentäs jättäny mun tulppaanit ja narsissit syömättä. Liekö niin pahan makuisia sipuleita noilla kukilla, ettei sitten popsinut suihinsa. Voitte vaan kuvitella, että mua harmittaa. En mä niitä kukkia syötäväks oo istuttanut kuitenkaan. Nyt siis samalla, kun alamme tekemään pihauudistusta, aion etsiä jonkinlaisen myyräkarkoittimen. Varsinkin kun laitan ne istutuslaatikot. En mä ajatellut ruokkia mun perunoilla ja porkkanoilla kuitenkaan sitä myyrää, vai olisikohan niitä jopa iso kommuuni? Harmittaa, mutta vastaisku suunnitteilla!


Mä olen ihmeissäni! Miten miehet voi sairastaa niin nopeesti? N oli eilen pahimmillaan 38,8 asteen kuumeessa, nukkui paljon, muttei onneksi monesti tarvinnut oksentaa ja nyt se on töissä.... mitä ihmettä??!!? Mä olin oikeesti kuolla tohon tautiin, vieläkään ei ruoka maistu kunnolla ja toinen sit paineli samantien töihin. Olis nyt voinu sentäs levätä yhen päivän, mut ei. Toisaalta mä olen iloinen, ettei tarttenu kauaa kärsiä, mut toistaalta mä olen ihan kauhean vihainen, kun ei osaa levätä! Minkäs teet, enkai mä voi toista sitoakaan sänkyyn kiinni, vaik hyvältähän sekin kuulostais ;D

Ja viikon liikunnat.
Tähän voi vetää pitkän viivan... -----
Ei tartte varmaan laskea niitä pikkasen pidempiä koiran ulkoilutuksiakaan, sillä syke ei noussut mihinkään. Hissun kissun pitää aloittaa, sillä mun lihakset on totaalisen jumissa sairastamisesta. Tänään ja huomenna kuitenkin tiedossa talleilua, katotaa kui siellä jaksaa.

Nyt kaikkille mukavaa viikonalkua ja nauttikaa auringosta :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. No voi myyrä! Kurjia tuommoset tuholaiset.
    Meillä ei vielä oo kekoja näkyny (taino, en tuolla talon sivulla oo kyl viel edes käyny), mut ehtiihän ne vielä tulla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta! Ei oo yhtään kivaa, kun vaivalla teet jotain ja joku käy sitten ne tuhoamassa :(
      Samasta ongelmastako olette joskus kärsineet? Kai se vaan on niin, ku asuu tällee "maalla" nii saa tämmösiä kivoja kylkiäisiä muutossa. Mä aijon kyllä häätää nää asukit...keinolla millä hyvänsä :D

      Poista