Liikunnat vko 5

maanantaina, helmikuuta 04, 2013

Voisko sunnuntain ja maanantain välisen yön kieltää lailla? Viime yö oli taas ihan syvältä :/ Ei ees ollu kunnon liskodiskoa vaan pelkkä herääminen kesken unien ja sit niiden katoaminen. Kuinka voikaan ottaa päähän, kun unet katoaa kesken kaiken ja tietää, että parin tunnin päästä pitäis olla virkeenä ajelemassa töihin. No osanette arvata, että pirteenä ei todellakaan ajeltu töihin saati että muutenkaan olisi mikään huippu fiilis. Eih, pakkohan tässä nyt vaan on jaksaa, vaikka taas kerran peitto olis tosi kova sana. Ja sekin on tiedossa, että huomenna väsyttää ihan yhtä lailla. En vaan saa näitä univelkoja kuitattua koskaan ekana yönä. Eli älkää siis välittäkö taas kerran parin päivän ihme sössötyksistä. Musta ei vaan irtoa mitään fiksua...josko koskaan irtoaakaan :D

Liikkuminen on taas kait ollut ihan ok? Mä en oikein tiedä. Mikä on sellainen hyvä treenitahti viikolle? Joka päivälle jotain vai miten? Mun saliohjelmassa lukee, että salitreeniä 2-3 krt/vko ja lisäksi vielä ryhmäliikuntoja. Eli oliskohan se hyvä sit semmosta kunnon liikuntaa 5 kertaa viikkossa vai miten paljon on sopiva? Mä olen pikkasen hukassa näiden kanssa. Mitä mieltä te olette? Siis jokainen liikuntahan on hyvästä, joten saa kait sitä joka päiväkin juosta kuin hullu, mutta kyllähän keho lepoakin tarvitsee. Tässä nyt kuitenkin taas nuo viime viikon urheilut.


Ma: Tallityöt 50min, ratsastus 40min, kävelylenkki 30min
Ti: Tallityöt 1h 30min, kävelylenkki 30min
Ke: Salitreeni 1h 40min
To: Salitreeni 1h, kävelylenkki 30min
Pe: Salitreeni 1h 30min
La: Aamulenkki 30min (shoppailua 4h) (kova päänsärky)
Su: -


 Tää tuleva viikko vaatiikin vähän enemmän suunnittelua, kun on taas PartyLite kokouksia yms. muuta keskelle viikkoa osuvia juttuja, joten pitää suunnitella treenit vähän etukäteen. Olen huomannut, että kun suunnittelen treenipäiviä valmiiksi jo sunnuntaina, on jotenkin paljon helpompi lähteä uuteen viikkoon. Mä tiedän mitä minäkin päivänä olis tarkoitus tehdä ja silloin yleensä saan treenit hoidettuakin paljon paremmin. Muilla sama ilmiö? Vai menettekö te ihan vain fiiliksen mukaan? Joskus on kyllä pakko luistaa omistakin suunnitelmista, jos vaikka päätä särkee tai tulee jokin muu yllättävä meno.


Mutta tällasta menoa mulla siis viime viikolla. Mites teidän liikkumiset? :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Mä pyrin sellaiseen 3 krt viikossa minimiin ja sitten max 5 kertaa viikossa, useimmiten siis neljä :D Airobista liikuntaa se mun kohdalla tarkoittaa eli lenkkeilen. Mulla on myös fyysinen työ eli noin 8 + h päivässä olen koko ajan jaloillani. Työpäivinä siis. Mun työajasta taukoa, ihan istumista pöydän ääressä syöden on noin 30 min päivässä ja tämä siis yhteensä.

    Lepopäiviä en vietä juuri koskaan, siis sellaisia että en olisi joko töissä tai etten vapaapäivänä kävisi lenkillä. Eli jompikumpi on aina joko työ tai lenkki ja useimmiten molemmat. Joskus tottakai mutta harvemmin, mä kaipaan jokaiseen päivään jotain fyysistä puuhaa.

    Oon monesti miettinyt miten se aika riittäisi riittävään liikkumiseen ja kunnon ylläpitoon jos olisi toimistotyö. Ei millään ! Tai ainakin siltä tuntuu...

    Musta sun liikunnat on ihan hyvät, tallityöt kuitenkin täyttää noi ei varsinaiset treenauspäivät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä jo niin iso plussa, kun työ on fyysistä. Siis tavallaan plussaa tavallaan ei. Mun on oikeesti välillä vaikeeta saada aika riittämään kaikkeen, kun tosiaan tätä toimistotyötä kun tekee. Pakko vähentää siis unista, että kaiken kerkeää aina tehdä. Ja mulla kun tuottaa ongelmia vielä sekin, että työmatkatkin vie sen pari tuntia päivässä, siinäkin ajassa kerkeäis liikkumaan todella hyvin. Pakko siis aina jostain repiä aikaa ja suunnittelemallahan sitä saa. Jostain on kuitenkin aina pakko luopua ja eniten mua harmittaa se, että elukat kärsii. Onneks äiti käy hakemassa Tarea useasti päivälenkille.

      Mun on pakko ottaa itselle välillä ihan kunnon lepopäiviä, muuten mä en todellakaan jaksais. Vaikka mun tyä ei ole fyysisesti raskasta, niin henkisesti se on. Tämän vuoksi musta tuntuu, että kunnon tekemättömyys välillä auttaa parhaiten nollaamaan itseni.

      Noista tallitöistä kans sen verran, että sillon tulee kyllä käveltyä ja kannettua vesiämpäreitä ja heinäpaaleja paljon. Talli jossa käyn on kuitenkin omakotitalon pihalla melko "alkeelline" eli eipä siellä kamalasti mitään apuja ole. Paskaa saa mättää niin paljon kuin sielu sietää ja itse kun tekee kaiken, niin se menee todellakin urheilusta. Mä välillä jopa hengästyn tallilla pahempin entä lenkillä :D

      Poista