Sigma sivellinpesun apuna

sunnuntaina, syyskuuta 25, 2016

Onpahan ollut viikko! Torstaina mulla otti ja alkoi ihan hirmuisen ärsyttävä pääsärky ja se pirulainen päätti jättää mun rauhaan vasta perjantaina illalla kokonaan. Viikonloppu mulla on mennyt pääosin levätessä. Olen ollut meinaan ihan hirmuisen väsynyt, joten oli pakko antaa itselle aikaa rauhoittua. Olen nukkunut pari yötä meinaan yli kymmenen tunnin unia, joten se kertoo aika paljon. Vaikka muuten mun aika on mennyt levätessä, niin tartuin tänään vihdoin hommaan, jota olen lykännyt laiskuuksissani aina hamaan tulevaisuuteen. Vaikka mä olen äärimmäisen tarkka kosmetiikkani hygieniasta kuin myös kasvojeni ihon huollosta, on mulla yksi osa-alue joka kaipaisi kovasti petrausta. Nimittäin siveltimien pesu. Yksi syy siihen, miksi hommasta aina luistan, on se kun pesu tuntuu työläältä ja aikaavievältä. Pesun jälkeen kädet ovat aina olleet ihan ryppyiset ja kaivanneet omaa huoltoa. Nyt kuitenkin mulla on salainen ase, jonka johdosta siveltimien pesu ei tunnu enää niin kamalalta hommalta.


Tästä on jo hyvä tovi aikaa, kun olen tämän Sigman sivellinpesumaton saanut haltuuni. Kynsipöllö kosmetiikkapuussa-blogin Hanna kun tosiaan järjesti viime talvena muutamille bloggaajille pikkujoulut, niin goodiebagissa tuli lahjakortti eleven.fi nettikauppaan. Oli mahtavaa sitä kautta päästä tutustumaan kosmetiikan upeaan nettikauppaan ja silloin jo klikkailin tämän maton ostoskoriin. Tästä on siis jo ihan laittoman pitkä aika, etten ole kertonut teille tästä ihanasta ihmematosta.


Ennen maton tilaamista katsoin kuitenkin netistä juttuja tästä, että onko se nyt niin tarpeellinen kuin voisi kuvitella. Totta on että ilmankin pärjää, mutta jos tähän pesuhommaan on joku apuri, niin kelpaa kyllä ehdottomasti! Täältä voit käydä kurkkimassa aiemman pesutyylini, mutta tämän maton myötä ajattelin päivittää teillekin uuden tavan ja tietysti esitellä tämän ihanuus tuotteen.



Silikoninen matto on muotoilultaan tehty sopivaksi suoraan lavuaariin. Imukupit pitävät maton paikoillaa ja näin pesusta tulee erittäin miellyttävä. Maton oikealla puolella on kasvosiveltimille tarkoitetut pinnat ja vasen puoli taas silmäsiveltimille. Mattoja löytyy ainakin parissa koossa ja omani on koossa medium ja näitä saa ainakin large koossakin. Meillä kun on vain sen verran pienet ja super vanhat (alkuperäiset vuodelta nakki ja muussi) lavuaarit täällä (ainakin toistaiseksi), niin tämän vuoksi päädyin tähän vähän pienempään malliin. En kyllä ole isompaa osannut kaivata, tämä toimii äärimmäisen hyvin.


Ei siis muuta kuin matto lavuaariin ja likaiset siveltimet pesuun. Matto asettuu todella nätisti melko kuperaankin lavuaariin ja pysyy imukuppiensa ansioista paikallaan.


Ensin kastelen siveltimen juoksevan veden alla. Pyörittelen sitä sen jälkeen Marseillesaippuassa ja tämän jälkeen alan hommiin matolla. Toistan tätä pari kertaa, eli siis huuhtelen välillä ja lisään saippuaa saadakseni siveltimen täysin puhtaaksi. Maton kanssa siveltimet peseytyvät paljon nopeammin, joten aikaa kuluu vähemmän.



Vaihdan matolla pesukohtia siveltimen likaisuuden mukaan ja lopulta vielä vedetään pitkittäisvetoja viimeistelyksi. Ja tietysti ihan viimeinen osa tehdään käsillä, kun muotoillaan sivellin vielä omaan muotoonsa.


Näin helposti ja vaivattomasti siveltimet puhdistuu. Ja sama todella pätee isoihin kasvosiveltimiin. Maton avulla niitä ei todellakaan tarvinnut kauaa pyöritellä, kun meikki irtosi siveltimen karvojen tyvestä asti.



Olen välillä tuskastellut meinaan todella paljon näiden isojen ja varsinkin tiheiden siveltimien kanssa, kun tyvi meinaa aina jäädä likaiseksi. Maton kanssa tätä ongelmaa ei ollut. Siveltimet puhdistuivat vaivatta ja homma oli tuhannen paljon mielekkäämpää.


Ja niin on kuivumassa kaikki siveltimet ja odottavat jälleen likaantumista. Onneksi pesu ei ole enää niin kamalaa. Tätä mattoa voin siis todellakin suositella ihan jokaiselle siveltimien omistajalle :)

*lahjakortti saatu blogin kautta, tuote valittu itse

You Might Also Like

0 kommenttia