Rauhaisa itsenäisyyspäivä

torstaina, joulukuuta 06, 2012

Voi kun nää vapaapäivät hujahtaa ohi aina paljon nopeammin entä työpäivät. Tänään olen käynyt talleilemassa kahteen otteeseen. Kävin pitkästä aikaa ratsastamassa valoisaan aikaan ja kävin illalla vielä hakemassa hepot sisälle ja laitoin yöpuulle. Tarekin oli pitkästä aikaa katsomassa polleja. Se ei pelkää niitä yhtään, päinvastoin. Se ei taida tajuta, että hevonen voisi polkasta sen kerralla hengiltä, mutta siellä se niitä paimentaa ja komentaa :D Muuten ollaankin oltu ihan vaan kotosalla. Siltikään en ole aiemmin saanut aikaseksi postailla. Menee taas tällee melkein yö höpöttelyksi. Mutta mikä oli jännittävintä tässä päivässä on se, että me vedeltiin unta puol 11, mikä on todella kummallista meikäläiselle. Päänsärky herättelee ihan viimeistään kasin aikaan, mutta tänään sit vetelin ihan autuaan tietämättömänä noinkin pitkään! Milloinkohan sitä oliskaan viimeks nukkunut noin myöhään, en edes muista. Toisaalta olen kyllä hyvin tyytyväinen, taisin saada univelkoja kuitattua aikasta hyvin, tänään mua ei ole väsyttänyt kertaakaan. Nyt kyllä taas pitäis pikkuhiljaa siirtyä tuonne punkan puolelle valmistautumaan huomiseen koitokseen. Tänään olen huomannut pelkääväni sitä magneettikuvausta oikein urakalla. Sellainen omituinen paine tuossa rinnan päällä. Hassua sinänsä, kun en edes tiedä mitä pelkään. Ei sinne magneettikapistukseen ole tietääkseni vielä kukaan kuollut, paitsi Housessa. Tai oikeasti potilas sai siellä vaan jonkun verensyöksykohtauksen. Tosi fiksua kattella tollasia ohjelmia, kun saan niistäkin painajaisia :D Pitää aamulla vaan nousta ajoissa ylös. Nyt mua vaan mietityttää, et sainkohan mä syödä tai juoda aamulla ollenkaan sen varjoaineen takia. Pitänee lähteä kaivamaan niitä lappusia mitä lekuri antoi. Ei vaan pienintäkään hajua, mihin olen ne jemmannut. Varmaan sinne jemma-nimiseen paikkaan, johon olen onnistuneesti hukannut jo montakin asiaa.

Olen kuitenkin tänään koettanut olla ajattelematta huomista liikaa. Kunhan se koitos on ohi, niin me mennään taasen äitiliinin kanssa shoppailemaan joululahjoja. Pitää ostaa joulukortit ja postilla lähetettävät lahjat ainankin ja katsoo nyt jos jotain muutakin kävelee kivasti vastaan. Voihan se toki olla, että pitää itseäkin jotenkin hemmotella ;D Mutta tänään olen siis koettanut vaan olla ja pistelin kynttilöitä palamaan ja nautiskeltiin niistä. Kuvasin teillekin vähän näytille, miltä meillä näin joulun alla näyttää.


Meidän ulko-ovessa roikkuu ihanat punaiset kellot. Kaipaisin noiden ympärille kylläkin kranssia, mutta en ole mistään löytänyt sopivaa. Tää on kyllä jo kolmas joulu kun nuo ovat olleet vaan tuonallaan ovessa.


Eteisen hyllykölle on majoittunut väriä vaihtava mökki, joka meillä oli jo viimevuonnakin ja Clas Ohlsonilta ostamani jouluinen tarjotin jossa säilytellään tällä hetkellä myös avaimia. Tarjottimen päällä on myös ne PartyLiten ledi kynttilät, joista olen nähnyt niitä painajaisiakin :D Kuusikynttiläkin pääsi koristeeksi, kun en raaski sitä polttaa.



Keittiön pöydälle olen laittanut PartyLiten minisymmetriat joiden sisällä on Ikeasti ostetut helminauhat sekä Lumottu metsämaa-somiste. Ja niin, olisi ehkä pitänyt nuo liinat silittää ennen pöydälle laittoa, mutta osanette arvata kuinka paljon siitä silittämisestä sitten tykkään kun en ole sitä tehnyt. Not my thing... at all :D Liinoihin tykästyin kyllä niin paljon. Skeit veljen vaimoke antoi ne meitin äiskälle ja mä sit kävin varkaissa. Kyllä äiti tais antaa kuitenkin ihan sovussa ;D



Mun mielestä nuo minisymmetriat on niin söpöt. Ja mä tykkään siitä, että ne kuten myös isot ovat niin muuntautumis mahdollisia, että menee pöydillä kesät talvet. Pitää vaan sisusta muuttaa ajankohtaiseksi.


Yksi PartyLiten ehdottomista suosikkituotteista on tämä Lumottu metsämaa-somiste. Tää on mun mielestä vaan niin kaunis, että mun oli pakko ostaa tuo itselleni. Olen mä sitä kyllä esittelyissäkin kiikuttanut mukana, mutta muuten se on kyllä kotona.


On muuten myös hirveen helppoo ja kivaa kuvata, kun toinen tulee häiritsemään :D Niksun oli ihan pakko tulla kiusaamaan mua sen lennätettävällä helikopterilla. Olen jo sen sata kertaa uhannut heittää tuon roskiin, mutta enhän mä ole raaskinut. Niksu näki ensimmäisen kerran moisen vekottimen veljen pojalla ja eikös sit samanlainen pitänyt saada itsellekin. :D Voi pojat! :D Onkos teidän miehet ikuisia poikia? ;)



Meijän orkideat kukkii taas! Ensin se tiputti vanhat ja ajattelin, että nyt on taas se puolen vuoden tauko, ettei kukkia tule, mutta samantien alkoi uudet vanat kasvamaan ja pieniä kukkia niistä taas tuli. Ja kukat ovat siis pienempiä entä mitä olivat kesällä. Pimeys kenties vaikuttaa sit tuohon kasvuun. Rakkaudella mä olen kyllä noita hoitanut, joten kai ne sit halusivat vaan ilahduttaa mua :)


Olkkarin puolella meillä sit onkin muutama muukin PartyLiten juttu. Meidän koti on siis tällä hetkellä niin PartyLite voittoista, että ihan itteäkin huvittaa. Kivojahan nuo ovat, joten sen takia päässeet esittely kassista ihan kotiinkin. Tämän vuoden esittelyt on kuitenkin hoidettuna, joten saa ihan rauhassa ollakin esillä. Tässä siis Hellyttävät porot- somisteet.


Telkkarin toiselta puolelta sitten löytyykin raidalliset GloLitet. Nuo GloLitet on ihan meikän lemppareita ja noita voisinkin polttaa koko ajan. Te muutamat ainakin tiedätte, miltä nuo näyttää ihan livenä, mutta muille kerrottakoon, että tuo kynttilä siis läpivalaistuu. En tiedä näkeekö sitä noista kuvista kuinka hyvin, mutta nuo siis koko kynttilä loistaa kun siihen laittaa tulen. Joulun takia esille pääsi siis nuo raidalliset versiot. Muuten noissa somisteissa on ollut ihan vaan valkoiset Glot.


Olkkarin pöydältä sit löytyykin nuo isot symmeriat ja näähän mä täällä näytinkin jo. Niiden ja läppärin seuraksi pääsi myös tonttu/pukki ja lumiukko-koristesoitin. Tuossa on siis samanlainen soitin kuin soittirasiassa. Biisi on kyllä ihan tuntematon. Kai se joku joulubiisi on.


Olkkarinpöydän molemmin puolin löytyykin sitten PartyLiten Mirador-lyhdyt. Nää molemmat mä olen saanut itselleni emännänlahjoina, joten ilmaisiksi kotiutin. Noi on mun mielestä niin kauniit. Noilla on myös aikamoinen kokoero. En sitten tajunnut ottaa kuvaa kauempaa, että koot olisivat näkyneet paremmin. No, toisella kertaa sitten. Keskikokoisessa multa siis puuttuu pienin on sisälle laitettu valosarja, kun Niksu niin sitä halusi. Mä olisin mielelläni kyllä polttanut tuossakin kynttilää, mutta olkoot. Tuossa isossa onkin sisällä sitten GloLite purkki, samainen läpivalaistu kynttilä, mutta lasipurkissa. Ja hienot johtoviritelmät :D


Viimeisenä vielä terassin oven juurella lyhty, jonka sisällä oleva lumihiutale hyrrä pyörii. Tuokin oli emännän lahjus. Eli kynttilän lämmöstä tuo hyrrä alkaa pyörimään. Mä tykkään polttaa tuolla vaan yhtä kynttilää, sillä silloin tuo hyrrä ei pyöri niin nopeasti. Kolmelle kynttilälle tuolla on paikka, mutta sit näyttää siltä, että hyrrä lähtee lentoon.

Mutta tämmöisiä yksityiskohtia meidän kodista tällä erää. Todellakin PartyLite voittoista. :D Ja melkoinen kuvapläjäyskin. Ja menihän tää ihan yöhöpöttelyksikin. Kauheeta vauhtia tuo kello vaan tikittää. Nyt pitää siis lähteä untemaille valmistautumaan huomiseen. Pitäkää peukkuja, etten pyörry pelosta :D Hyviä unia sinnekin <3

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Aivan ihana näköistä ja niin tunnelmallista <3

    VastaaPoista
  2. Ihania ja tunnelmallisia kuvia :).

    Mulla ei ollut mikään ihmeellinen itsenäisyyspäivä, no perinteisesti kattelin linnan juhlat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tunnelmaa koetinkin meille luoda, kiva kuulla, että välittyy sinnekin :) ♥

      Mä en kerennyt katsoa linnanjuhlia, tai olisin varmaan kerennyt, mutta nyt jäi välistä. Onneksi ihania mekkoja voi töllätä netistäkin :)

      Poista
  3. Laitatko sä jotain lannotetta noille orkideoille? Mulla edelleen vaan pelkät lehdet heiluu:(
    Ihanan tunnelmallinen koto teillä.... Ja vähän jouduin repee tuolle kolihepterille;)
    Olikos niitä ihq kenkiä muussa värissä mua jäi vähän himottaa semmoset?!?

    -Skeit-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo mitään lannotetta laittanut :D Vaan vettä ja rakkautta :D Siinä keittiön pöydällä ne on kököttänyt.
      Voi kiitos murmeli ♥ Kiva kuulla. Arvaa vaan repeilinkö mä, ku sit tuli vielä käsky, että pitää laittaa blogiin kuva siitä XD
      Ja kiva jos uudet kengät miellyttää omistajaa ;) ♥

      Poista
  4. Noista magneettikuvista; ei sinne kuole mutta eihän se kyllä mikään mukava kokemus ole! Mutta kyllä siitä selviät hienosti ja äkkiä se on sitten ohi! <3 En tosin tiedä miten pelkässä päänkuvauksessa toimitaan, että joutuuko sinne putkeen sukeltamaan kokonaan niinkuin selän kuvauksissa joissa itse olen ollut. Se meteli on kyllä aika raastavaa... Ja ajattelet vain, että se on sinun omaksi parhaaksi niin kyllä sen kestää :) Mäkin olen kerran magneettikuvissa käynyt ja kahden viikon päästä taas uusiksi... Vielä en ole ainakaan alkanut jännittämään, enemmänkin odotan sitä, että saa (toivottavasti) tietää mikä h**vetti sitä selkää vaivaa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi en kuollut ;D Joo, ei se putkessa oleminen ollut tosiaan kamalaa, mutta hyyi, se piikki. Ja mulla kun oli vielä silmät koko ajan kiinni, niin en edes voinut ahdistua siitä putken ahtaudesta. Kyllä mä jälkikäteen sit katoin, et kuin pieni se oli. Joo, se meteli oli ihan tyhmää. Olisin varmasti simahtanut ilman sitä :D VOi sun selkä :( Mä lähettelen paljon paranemisia sinne ♥

      Poista
  5. Ihanan tunnelmallista teillä :)

    Ja tsemppiä sinne kuvaukseen, kyllä muakin jännittäisi...olisin itseasiassa varmaan paniikissa :D Eli sä oot aika reipas muhun verrattuna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana ♥

      Kyllä oli niin tsempit tarpeelliset :)

      Poista