Naama juttuja

sunnuntaina, syyskuuta 28, 2014

Multa ei taida rohkeus riittää... Näyttää meinaan mun naamaa nakuna. Meikkikuvatkin ovat jääneet pois just tän syyn takia, mä en vaan pysty ja kehtaa ja ja ja. Mua hävettää. Pitihän se arvata, että e-pilsujen vaihto ei mene kuin Strömsössä. Meni ihan syteen ja saveen koko homma. Ei oikeastaan ole ollut yhtään aamua sen jälkeen, ettei olisi tehnyt mieli itkeä omalle peilikuvalleen. Mä en nyt muista yhtään, että olenko aiemmin kertonut mun ihosta, joten pakko kertoa ainakin nyt tässä. Eli, mä olen kärsinyt teininä pahasta, todella pahasta aknesta. Söin silloin tetralysal-antibioottikuurin siihen sekä sain vahvat e-pillerit rauhoittamaan tilannetta. Tilanne todella rauhoittui. Naama näytti paremmalta, joskaan ei ollut silti täysin finnitön. Mulla ei ikinä, ei siis ikinä ole ollut siloisa finnitön naama. Aina ollut vähitään muutama kunnon punainen läiskä ja mustapäät tietty. Mutta ei mitään niin pahaa, etten olisi kehdannut olla ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Toivoin, että iän karttuessa saan heittää finneille heipat, mutta toisin kävi.

Nyt on takana siis uusien pilsujen syömistä puoli vuotta, eli keho on varmasti nyt "tottunut" niihin. Vuoto on ollut ihan mitä vaan ja milloin vaan sekä naama räjähti. Muuten niissä on ollutkin hyvinä puolina mielen rauhoittuminen sekä päänsärkyjen lähes kokonaan pois häviäminen. Nyt on ehkä kerran kuussa enää pää vähän kipeä, kunnon säryt joka päivältä kadonneet, onneksi! Sanoisin pahimmaksi oireeksi ehdottomasti tän naaman. Siis oikeasti. NIIN JÄRKKY! Vielä kaiken huipuksi, nää ketun finnit on niin samperin kipeitä, että itku tulee siitäkin. Olen itseni kanssa niin hukassa!

Mä olen nyt obsessoitunut niin pahasti mun naaman puhtaanapitoon ja hoitoon, että olen ostanut naamahoitotuotteita melko reippaasti. Viimeisimmät naama tökötit tilasin Sokoksen nettikaupasta.

SOKOS Biotherm Biosource puhdistus 29,90€
Biotherm Blue Therapy seerumi 49,90€

Tuohon seerumiin rakastuin ihan kympillä, kun sain siitä testerin. Silloin se tuntui tekevän naamalle ihmeitä, joskin nyt en sit taas tiedä. Paremmin kosteutettu iho on kyllä, mutta ne finnit on ja pysyy. Putsari odottaa vielä vuoroaan, sillä nyt on Livboxista tullut Lumenen putsari kovassa käytössä. Oikeastaan musta tuntuu, että ihan sama vaikka miten putsaan ja hoidan, on se ihan yhtä tyhjän kanssa. Sama kai se, jos pesis vaan saippualla.

Ihan asiasta kukkapurkkiin, oli muuten eka tilaus Sokoksen verkkokaupasta ja toimi ihan sika hyvin ja nopeasti! Ja kaiken kukkuraksi kahden Biotherm tuotteen ostaja sai kaupan päälle pienen setin näytteitä ja seerumin ostaja vielä matkakokoisen seerumin lisänä. Ei huono diili sit yhtään!


Koska menetin hermoni, en jaksa enää itkeä ja hävetä naamaani sekä kestä tätä samperin kipua, tein tänään päätoksen. Mä aloin syömään uutta tetralysal- kuuria. Kamala litanja sivuoireita ja haittavaikutuksia on lääkkeessä lueteltuna, mitenköhän nekin tässä sit vielä kestää? Eka tabletti on otettu, samoiten kuvat ja nyt vaan on peukut pystyssä, että josko tää auttaisi. Olen siis todellakin hukassa, voimaton ja niin surullinen naamastani. Veikkaan kovin, että yrpänä teiltä pääsis jos näkisitte.

Onko mulla yhtään sielunsiskoja tai veljiä, jos sellaisia täällä sattuu käymään? Miten te olette selvinneet aikuisiän aknesta? Onko mitään vinkkejä? Aa, sinkkiä muuten syön kans, ei ole rauhoittanut sekään.

Tälleen kevyt lopetus tälle viikolle. Eipä siinä, kattokaa edellisen postauksen repeilykuvia, jos tää oli liian surkea setti ;) Ihanaa alkavaa viikkoa murut <3

You Might Also Like

13 kommenttia

  1. Täällä toinen samanlainen. Kokeiles Bio-Strathia, pitää jkv naaman kunnossa mulla ja muutama tuttu kehuu myös. Ei tosin tee ihmeitä sekään.

    Bioderman voiteet ovat hyviä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, sielläkinkö kärsitään :(
      Ohoo, kaksi ihan tuntematonta merkkiä. Moni on kehunut sitä Ella Bachen voidetta, nyt en kyllä muista mikä senkään nimi oli.

      Poista
    2. Joo, se Ella Bachen Intex on myös hyvä, jotkut vaan ei siedä sitä kampelaöljyn hajua :) Itse olen tottunut siihen jo teini-iässä.

      Bio-Strathia syön siis tabletteina. Bioderman voiteet ovat ihan huippuja, varsinkin äkkiä öljyyntyvälle iholle meikin alle: http://www.bioderma.com/en/nc/the-products/what-s-new/category/54.html

      Suomessa luulisi saavan ainakin joistain apteekeista noita?

      Poista
  2. Täällä on toinen sielunsisko!! Fiilistelin koko matkan tekstiä lukiessani :D Mulla on vaan niinpäin, että mulla ei ole ollut ikinä aknea, ehkä jotenkin noin että muutama joku isompi leuan alueella ja pari pientä, mutta siinä se. Keväällä ajattelin lopettavani pillerit tuhansien syiden takia, ja bum! Leuka, nenän pielet, ja otsa täynnä finnejä ja joka aamu oon saanut tuskastella tän kanssa ja menetin jopa yöuneni muutamaksi yöksi kun stressasin yksiä juhlia ja naaman kuntoa niissä. :( On naisella vaan ongelmat :) Itse huomasin myös että pillereiden lopettamisen jälkeen hiukset rasvottui tyyliin päivässä vaikka ennen pesin max 2krt/viikkoon eikä silloinkaan rasvoittumisen takia! :o No tilannehan on se, että nyt syödään taas pillereitä mutta eipä ainakaan vielä ole näkynyt mitään muutosta naamaan.. :/ Itse käytin myös kesän aikana pienen omaisuuden eri tuotteisiin, ja mitään muutosta tilanteeseen en huomannut laitoin sitten Vichyä tai Pirkkaa. Eli jos olisi kristallipallo, niin keväällä tulevaisuuteen katsoessani en todellakaan olisi niitä pillereitä "turhaan" lopettanut..huoh. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Ewelyn! Etkai sinäkin joudu kärsimään :(
      Joo, sama muuten noiden hiusten kanssa. Rasvoittuu paljon aiempaa nopeammin :(
      Ja just tuo, sama se miten kallista tai halpaa tuotetta käytät, ei mitään eroa. Niin turhauttavaa. Mä en olis itse edes halunnut pillereitä vaihtaa, mutta migreenin takia lääkärit eivät enää myöntäneet mulle vanhaa merkkiä, aivoverenvuodon riskin vaaran takia :(
      Tsemppiä ihanuus sinnekin ♥

      Poista
  3. I feel you!! Jätin ite pillerit kokonaan pois n. vuosi sitten eikä mun iho oo vieläkään rauhottunu! Ei se nyt onneks oo enää NIIN paha mitä se oli vielä alkuvuodesta kun naama vaan räjähti käsiin. Joka aamu teki kyl mieli vähän itkeä kun tuntu ettei kaikkea saanu millään edes meikillä piiloon. :(
    Mieki otan joka aamu sinkkiä ja oon vähentäny jopa vehnää ja sokeria, että sais tän ihon kuriin mut tuntuu ettei mikään auta. Aina kun saa jotkut näpyt hoidettua pois, niin jo pukkaa uusia. Inhottaa tällainen teini-iho!

    Tsemppiä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vehnän ja sokerin poistaminen ruokavaliosta on auttanut minuakin. Jos vielä syö paljon kasviksia (miel. raakana), niin iho tykkää. Olen kirjoitellut aiheesta omassa blogissani.

      Poista
    2. Eikä Suvi :( Vuosi jo, eikä vieläkään helpotusta. Kamalaa :(
      Ja joo, vaikka kuinka yrität meikillä peittää, eipä auta. Pahkurat näkyy silti kilsan päähän. Mä olen kans vehnää ja sokeria vähentänyt, joskin treenailujen takia, mutta en ole siltikään mitään eroa huomannut :( On tää vaiva :(
      Tsemppiä kovasti sinnekin ihana♥

      Poista
  4. Voisinpa kertoa jonkin kikkakolmosen joka auttaisi :( Toivottavasti tästä lääkekuurista olisi nyt apua ilman suurempia sivuoireita ja löytyy jotkin superhyvät toimivat tuotteet ♥.
    Itellä ei mitään hirvittävän pahoja näppyongelmia oo ollu, mutta nyt alkuraskaudessa sain ikävän ihottuman (tai mikä lie) naamaani ja heti oli ihan tuskanen olo että mitä sille pitää tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi maisu, kiitos ♥ Ihana olet!
      Kovasti tää lääkekuuri ainakin päänsärkyä aiheuttaa, mikä on ihan pepasta :(
      Oo, nyt vaan rasvaat naappelia, ettei liian pahasti kuivahda! Mut eikö olekin jännä, heti kun naamassa on joku "vika", tulee kauhee tuska :D

      Poista
    2. Onneksein ihottuma rauhoittui ja hävisi muutaman kuukauden alkuhormoniryöppyjen jälkeen, mutta jänskättää tuleeko se joskus vielä takaisin, jos oli se mikskä itse diagnosoin :D niin jotkut kertoivat jääneen ihan pysyväksi iloksi. Jaiks.

      Poista
  5. Aikuisiän aknea ei ole, mutta naamaan kyllä ilmestyy tasaisesti näppyä aina silloin tällöin.

    Kannattaa kuoria iho kerran viikossa jollakin entsyymikuorinnalla, tehokasta, mutta ei ärsytä näppyjä niin kuin mekaaninenkuorinta. Itselläni ilmestyi ilmojen kylmettyä kaulaan järjettömästi kipeitä paukuroita (ei tykkää huivien käytöstä) joihin Bakelin Malic-seerumi on auttanut tosi hyvin jo parissa yössä. Yleensäkin käytän tuota seerumia aina, kun alkaa näppyjä puskemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kokeillut vaikka mitä kuorintoja, en ole huomannut mitään eroa. Joo, kaulassa nuo finnit ovat varsin kipeitä ja inhottavia :(
      Tuollaisesta seerumista en olekaan kuullut. Pitääkin vähän tutkia asiaa.

      Poista