Liikunnat vko 34

maanantaina, elokuuta 24, 2015

En todellakaan muista, milloin mulla olisi viimeksi ollut oikeasti näin hyvä maanantai! Tänään on ollut meinaan ihan hitsin hyvä fiilis. Enpä ole muistaakseni ollut kertaakaan maanantaina etätöissä kotona, mutta tänään oli pakko. Mulla oli meinaan hammaslääkäri. Olenko muistanut kertoa teille edes? Mullahan siis kesälomalla katkesi etuhammas. Tai siis se on ollut katki jo lapsesta asti, mutta iltapalaa syödess, ihan vaan pehmeetä leipää, mulla sitten irtosi siitä paikka ja suussa tönötti puolikas etuhammas. Kävin sen lomalla heti laitattamassa, mutta en ollut tyytyväinen millainen siitä tuli saatika en olisi kestänyt sitä vihlomista mikä hampaaseen tuli. Oli paikka liian ohut hampaan takaa ja pelkkä juominen sai vihlonnan aikaan. Tänään sitten hammas suoristettiin ja nyt mulla on siitä ihan hyvä mieli. Hampilääkäri vaan totesi, ettei tule välttämättä kestämään kauaa, kun on vaan paikka. Laminaatti kuulemma olisi parempi vaihtoehto ja sen pitäisi kestää sekä olisi paremman näköinen. Miten vaan tällainen hammaslääkärikammoinen pystyy sellaiseenin operaatioon menemään? Tänäänkin oli pienet tykytykset odotushuoneessa, mutta selvisin.

Hammaslääkärin jälkeen otinkin läppärin kainaloon ja majoittauduin tekemään töitä pihalle. Oli oikein kiva ilma, vaikka välillä pilvet peittivätkin auringon. Sain tänään kesän varmaan kymmenennet rajat. Mulla on ollut niin erilaisia paitoja koko ajan päällä ja rajatkin sen mukaiset. Yhdessä vaiheessa ne jo tasottui, mutta taas sain viivat :D Pakko se vaan on todeta, että nää etäpäivät tekee hyvää mielelle. Olen ollut paljon rauhallisempi ja stressi tuntuu pikku hiljaa katoavan maisemista. Ei vielä kokonaan, mutta ehkä tuosta pääsee hissuksiin. Remonttikin on edistynyt ja enää talon etuseinä on auki, muuten ollaan saatu täytettyä kaikki. Vaikka onhan siinä silti täytönkin jälkeen vaikka kuinka paljon hommaa. Kaikki ylimääräinen pitää kärrätä pois ja roskat pitäisi saada johonkin. On tää kyllä ollut remontti!


Viime maanantaina meillä tosiaan oli Niksun kanssa 9. vuosipäivä. Aika on kyllä mennyt ihan hurjaa vauhtia. Justhan me oltiin melkein teinejä ja mietittiin tulevaisuutta. Tässä me nyt sitten ollaan, remontoidaan omaa taloa. Ei oikein välillä meinaa edes uskoa. Ylä- ja alamäistä on aina selvitty, vaikka ei se aina ole todellakaan tuntunut helpolta. Mutta niin se vissiin taitaa olla vähän jokaisella. Omat kompastuskivet ja sitä rataa. Vuosipäivää ei oikeastaan juhlistettu mitenkään. Käytiin hakemassa Niksulle sohva autotalliin, ilmaiseksi kun sai ja käytiin ulkona syömässä. Ihan vaan tavallinen päivä. Josko sitten ensi vuonna juhlistais kunnolla. Olis vähän enemmänkin noita juhlia tiedossa :)


Viime viikolla tuli myös Ikea kuvasto! Vitsit soikoon, alkoi taas himottaa tää sisustaminen oikein urakalla. Uutta sänkyä himoitsen todella kovasti. Mun olkapäät ei enää kestä nukkua noilla iän ikuisilla patjoilla. Pakko olisi oman kropan vuoksi jo saada parempi sänky. Ja siis uudet patjat on pakko saada uuteen sänkyyn. Tuo vanha natiseva saa lähteä jo eläkkeelle.


Lauantaina meikkasin pitkästä aikaa oikein kunnolla. Koko meikki tehty uusilla tuotteilla, tai siis silmät ja huulet, ja te tulette kuulemaan niistä ihan pian. En malta päästä kertomaan niistä teille. Niin upeita meikkejä syksyyn! Ja kyllä mä ulkoilutinkin tätä meikkiä, käytiin meinaan Niksun kanssa pitkästä aikaa ajelemassa. Meidän Audi oli taas seissyt niin pitkään koskemattomana, että käytiin vähän sitä ulkoiluttamassa ;) Ja tähän väliin mun on pakko mainita yks juttu. Me käytiin sitten myöhään illalla nälän yllättäessä Mäkkäristä hakemassa vielä ruokaa, mutta mäpä en sortunut hamppariin. Otin ihan vain smoothien ja katsoin kuola valuen Niksun annosta. Olin niin ylpeä itsestäni :)


Viime viikko meni mun mielestä niin syömisten kuin liikunnankin suhteen aikas nappiin. Olen käynyt toistamiseen pyöräilemässä Taren kanssa ja se on sitten kyllä mukavaa. Ei tartte yksin hurrutella menemään ja toinen kun niin nauttii tuosta reppukyydistä. Tare vaan nuuskuttelee ilmaa sillä välin kun mä puuskutan meitä eteenpäin. Ja onhan tuossa vähä lisäpainoa :D Niskoissa on tuntunut aika paljon reissun jälkeen.

Se mistä mä olen ihan tuhannen ylpeä, me käytiin lauantai aamuna Minnan kanssa uimassa. Siis uimassa, silleen ihan matkaa ja vielä aamulla! Lauantai oli kyllä toinen ihan huippu päivä. Heräsin ihan virkeänä kuudelta. Puoli kahdeksan lähdettiin ensin aamulenkille ja siitä sitten ajeltiin uimahalliin. Mä olen oikeasti niin ylpeä! Me sovittiin, että tästä tulee kyllä tapa. Mun lauantai oli tän takia ihan huippu päivä. Uinnin jälkeen mentiin vielä toki salaatille, mikä kruunasi koko komeuden. Miten mukavaa uiminen olikaan, en edes muistanut. Tosi hyvää kokonaisvaltaista liikettä kropalle. Tätä on todellakin tehtävä useammin.



MA: -
TI: Kävely/juoksulenkki 45min 5km
KE: Kävelylenkki 1h10min 6,3km
TO: Kävely/mäet juosten lenkki 1h 6,3km; kotivatsatreeni
PE: Pyöräily 30min 10km
LA: Aamulenkki 40min 4km, uinti 30min 800m
SU: Aamulenkki tyhjällä vatsalla 40min 4km, kotivatsatreeni, (remontti 4h)




Mutta kyllä mä näiden kaiken lomassa olen ottanut ihan iisistikin. Auringossa on tullut löhöttyä ja nautittua vaan olemisesta. Aika jees sanoisinko. Eikä muuten ole haitannut, vaikka lämpimät ilmat tuli töihin palaamisen jälkeen. Onneksi meinaan edes tuli! Ja olen ehtinyt siitä nauttimaan :)

Mites teidän treenirintamalla? Onko teillä vielä kovempi buusti menossa? :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Kyllä on! Itseasiassa on painoa pudonnut jo mukavasti ja liikunta on tullut taas osaksi elämää niinkuin ennen muinon oli :) Nyt kesällä kun on lämpimiä päiviä on ihana käydä lenkillä, saa aurinkoa ja raikasta ilmaa! Plus tuntuu että helpompi juoda tarpeeksi vettä kun on oikeasti jano :D Tsemppiä <3 Uiminen on kyllä vallan ihanaa :) Itse uin porukoiden järvessä ehtiessäni.
    Terkuin taas Noora

    VastaaPoista
  2. Itseasiassa huomasin juuri.. Luin kysymyksen että "Onko teillä vielä kovakin buusti menossa", joten tuohon alkuperäiseen kysymykseen en voi sanoa että olisi kovempi buusti kuin mitä sulla xDD Mutta tuo "kovakin buusti", minkä luin, voi ollakin :D
    - Noora

    VastaaPoista