Vaasan Taikaa ystävysten herkkuhetkeen

tiistaina, maaliskuuta 22, 2016


*Yhteistyössä Indiedaysin ja Vaasanin kanssa

Kuten teille jo aikaisemmin kirjoittelin, niin pääsin osalliseksi Indiedaysin ja Vaasanin Sano se leivällä-kampanjaan. Viime kerralla minä valmistin rakkaimmilleni kiitosleivät, ihan vain siitä syystä kun ovat olemassa. Tällä kertaa mä sainkin olla se, joka pääsi vain nauttimaan ja ihastelemaan toisen luomuksia. Mun rakas Minna-ystävä meinaan teki meille rankan treenin jälkeen superherkulliset välipalaleivät. Ei oltu vähään aikaan päästy rupattelamaan kunnolla, joten mikäs sen parempi hetki parantaa maailmaa, kuin rakas ystävä ja herkulliset Tumma Täysjyvä Taika-leivät.


Hetket ystävien kanssa on kultaakin kalliimpia. Niitä arvostaa yhä enemmän, mitä vanhemmaksi tulee. Sano se leivällä-kampanja on todella osuva tähänkin teemaan. Murheiden purkaminen ystävän kanssa helpottaa oloa puolin ja toisin ihan sekunneissa. Itketään ja nauretaan peräjälkeen. Eikä ole aiheilla väliä. Välillä höpötellään mitä ihmettä sitä kesällä pukisi päälle, kun toisessa hetkessä saatetaan miettiä elämääkin suurempia murheita. Minna halusi tehdä meille herkkulliset Taika-leivät, ihan vaan ystävyyden takia. Ystävät ovat todella yksi elämän suoloista.


Me Minnan kanssa jaetaan tällä hetkellä vahvasti samanlainen innostus urheiluun ja terveellisempiin elämäntapoihin. Ollaan treenattu melko paljon yhdessä ja purnataan toisillemme, kun tekee kovasti mieli makeaa. Vaasan Tumma Täysjyvä Taika-leipä onkin erittäin hyvä sisällöltään. Se on leivottu täysjyvävehnästä sekä -rukiista ja sen uumeniin uppotuu paljon herkullisia siemeniä. Tumma Täysjyvä on kuitupitoinen, laktoositon ja runsaskuituinen. Pitää siis hyvin nälän poissa.


Minä odottelin vesi kielellä, kun Minna meille rankoille treenaajille väsäsi kerrosleipiä. Energiavaje oli saatava pian täytettyä ja maha oikein murisi jo. Mun nenä hullaantui ihan hirmuisesti jo pelkän paahdetun leivän tuoksusta.


Minna oli niin ihana, että toi minulle vielä kimpun neilikoitakin. Kyllä mua nyt sitten vaan hemmoteltiin kovasti.



Mulla meinasi kamerakin tipahtaa välillä käsistä, kun teki mieli kaapata ruokaa suuhun. Vesi kielellä odottelin herkkuja valmistuvaksi. Minna laittoi kostukkeeksi ihan pikkuisen majoneesia, voita ei näissä käytetty nyt ollenkaan. Väliin paisteettiin munaa, olihan proteiinia saatava treenin jälkeen. Kerrosleipiin sukelsi myös kinkun ja juuston kaveriksi suolakurkut, salaatti ja paprika. Kaikkia mun lempitäytteitä. Minna tietää, etten tomaatista välitä kamalasti, mutta kyllä mä sitä silti syön ;)



Mitkä herkut niistä lopulta kohosi! Vihreä tee porisi pannussa ja jutustelun lomassa alettiin herkuttelemaan. Minna oli vielä niin ihana, että teki mulle yhden ylimääräisen leivän, että sain vielä töihinkin seuraavaksi päiväksi evääksi. Kyllä ystävä on sitten ajattelevainen ♥


Tumma Täysjyvä on herkullista niin paahdettuna kuin kuin sinällään. Olen jo oikeastaan aika koukuttunut näihin kaikkiin Taika-leipiin. Meillä näitä on tosiaan maisteltu jo melkein kaikissa mauissa. Omaan suuhun mieluisimmiksi on lopulta nousseet nämä Tummat täysjyvät sekä se edellinen postaamani Herkku Kaura.




Kiitos siis vielä Minna ihanaiselle superherkullisten leipien teosta ja kiitos myös sinulle, että olet ihana ystävä ♥ Kiitos myös Vaasalle superhyvistä leivistä!


p.s. Muistattehan että teillä jollakulla on mahdollisuus napata Vaasan herkullinen eväskori Instagram lukijakilpailussa! @Vaasan_leipomot arpoo Instagram-tilillään kaksi (2) voittajaa joka viikon perjantai ja palkintona tosiaan Vaasanin eväskori. Tarkemmat ohjeet löytyy täältä.

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Ralastan Taika leipää, on mielestäni paras paahtari. :) Nam mitä leipiä, monesti olen laittanut paistettua kananmunaa leipien väliin, se täyttää mukavasta. Aurinkoista pääsiäistä Janet <3

    VastaaPoista
  2. Nams! On kyllä super hyvää leipää!! Leivät näyttää tosi herkullisilta :)

    VastaaPoista
  3. Nam,hyvää oli ihan paljaaltaankin, teen kera.
    Todella maukas leipä.
    äitiliini näin tuumaa!

    VastaaPoista